Tattueringen.

Efter att ha åkt en bra bit och sen fått gå backar upp och ner till en vägbeskrivning, så var vi framme vid studion, varma som fasiken.
Men det kändes nästan som om vi störde lite när vi trampade in där.. så fick vi ställt lite frågor angående priser och tider osv.
Jag visade hur jag ville ha det och han sa att han skulle rekomendera en större drake än vad jag tänkte först eftersom man får plats med mer detaljer, och det ser bättre ut med tiden, vilket jag inte har något emot, hellre något stort och ordentligt, jag lär ju inte kunna göra något mer på det stället ändå utan att det kommer se konstigt ut.
Men så frågade vi efter ett ungefär pris och dom hade väldigt svårt att säga och verkade väldigt motvilliga att egentligen sätta ett pris, men till slut så sa han att vi kan räkna med att det kommer kosta runt 15 - 20 000 kr
Hela min insida smälte... fy...
Jag hade räknat med 5 -7 kanske 10... men 20 ??? gud..... Det är ju jävligt mycket pengar...
"Vill man vara fin så får man lida  pin"  Lida är då rätt ord...

Jag vet inte riktigt.. jag känner mig lite kluven... vi har inte särskilt bra ekonomi annars, vi skulle klarat av en liten tatuering, jag sparar mitt studie och underhålls bidrag... får leva på sparlåga... men det här krävs ju... mer än vad jag har.

Och jag vill heller inte skaffa en liten tatuering bara för att den är billig, den ska ju sitta på min kropp tills den bokstavligen ruttnar bort i min grav.
Så det får bli... The one, or no one.


Jag hittade en lätt anorektisk data modell som får modella för mig och vad jag menar.

  

Det röda är då där jag tänkt hur stor och vart den ska sitta och så vidare.
Första bilden är vad jag tycker är rimligt, andra bilden är vad tatueraren föreslog, han vill tydligen att jag skall vara halvdö innan jag är klar.. och den sista är vad min mor vill, jag vet att man inte ska lyssna på vad andra säger när det gäller sånthär men samtidigt så är man ju inte helt döv när det gäller sånt.

Han föreslog att man kunde göra den på ett annat sätt, vilket var att jag först gör den i svartvitt, altså konturer och skuggor och sen kanske 6 mån senare så om jag vill ha färg så fyller jag i då, så blir det inte PANG 20 tusen.
Jag vill inte ha svartvit utan med färg, men det här alternativet går ju faktist att suga på lite.... det låter ganska bra.

Jag velar lite mellan rygg och mage/höft... jag vet inte vad som skulle vart snyggast egentligen.
Jag är dessutom rädd att den på magen ska bli uttöjd och ful efter framtida graviditeter. Jag glömde fråga det när jag var där, är det något som vet hur det är med sådant?

Jag skulle gärna ta del av era tankar i dethär..

Jag har även ett litet hopp hos min farfar och hans fru W, de har alltid sagt ända sen jag och min syrra var små, att dom hade sparkonton till oss med en summa pengar som vi får på våra 18års dagar, jag fyllde ju ganska nyss 18 och vi har inte riktigt hunnit komma ut till dom eftersom saker hela tiden kommer ivägen.
Jag undrar ifall detta verkligen är sant, isåfall skulle det komma ganska lägligt... Men när man väl sitter med en stor summa pengar i händerna så blir man nog ganska snål och gneten... vill stoppa det under madrassen och aldrig använda det  haha.

Mycket att tänka igenom... speciellt när det handlar om så mycket pengar som sagt :/ fy, det känns så surt.
Om det inte vore för att jag har så jävla mycket att plugga skulle jag skaffat mig ett jobb... men jag är redan soppas slut om dagarna att jag nog skulle fått magsår innan årets slut.

Hmmmmm..... Think.... Think....Think


Kommentarer
Postat av: emma

Ja, fruktansvärt kvavt :/ Vill hellre ha sol så man kan bli brun, haha ;P

2008-04-28 @ 16:37:24
URL: http://litenemma.blogg.se
Postat av: Vaniljlatte

20 000 spänn!!! omg! *svimmar* Själv har jag en av mina tatueringar som på ryggen på första bilden har, så som du hade tänkt dig det hela..

Jag tycker du ska be honom sätta upp den på dig. Den jag har på ryggen tänkte jag först ha höftben och ner mot knä, men velade lite ang strl. så han målade dit den och jag fick gå hem och känna efter. Det var helt fel.

risken finns ju att du får mycket bristningar när du blir med barn. Det finns det många mammor som kan visa bildbevis på. och att tatueringen då blir totalt förstörd, för den kommer ju då att sträckas ut, och kanske inte återgå till som du såg ut förut.

Ryggtatueringar är jävligt snyggt.. *försöker att inte vara partisk*

2008-04-28 @ 21:31:10
URL: http://vaniljlatte.blogspot.com
Postat av: annah

det var mig ett saftigt pris, men som sagt vill man vara fin... Har också velat göra en tatuering men har inte hitat "the one" så jag letar vidare. Hoppas du blir nöjd med vad du än beslutar dig för.

2008-04-28 @ 23:02:58
URL: http://www.nybylivet.blogspot.com/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0