Ingen Matte, ever again.

Just nu sitter jag i skolans datasal, har lunch nu, men i brist på pengar så får det bli två torra clementiner som får landa i magen istället.

Just nu är jag glad, för jag avslutade nyss min matte B kurs, visserligen på betyget Godkänt, men det är en stor bedrift för en sån som mig.

Jag har alltid haft svårt för matte, av alla dess slag, knappt så kan jag plus ibland.

Men Matte B gick ändå enkelt jämfört med typ grundskole matte av någon konstig anledning. Kanske för poletten äntligen trillade ner.

Men ja, godkänt på varje prov (utan att behöva göra omprov, Woho) och en bra bit över G på nationella provet. Så det var inga tvivel om mitt G iallefall, och detta är något och glädjas över!

Eller för mig iallafall... =)

Så nu kommer jag inte behöva göra matte någonsin igen....

Aldrig, aldrig, aldrig, aldrig, aldrig, aldrig, aldrig, aldrig, aldrig, aldrig, aldrig, aldrig, aldrig, aldrig, aldrig, aldrig, aldrig..

Ja, ni förstår nog vart jag försöker komma...



Var egentligen meningen att jag skulle sitta och plugga nu, men jaa... så kan det gå när man överlåter de tekniska grejerna till sin morsa, då får man inte med sig det man ska ha.
För hon har strulat till mitt arbete så att det inte går och öppna på något omöjligt vist.

Så jag får sitta här helt enkelt...  Med mitt döda finger...


Jag har nämligen inte haft någon känsel i min högra hands pekfinger-topp, sen igår eftermiddag.
Det är inte lika farligt som igår... Men det har heller inte gått bort helt och hållet, det kommer och går.

Det enda jag gjorde för att få detta var att sitta med en miiini liten sax och klippa ut figurer jag hade målat ur ett styvt papper.

Men men, känseln bör ju komma tillbaka helt och hållet förr eller senare.


Trots min lust att stampa min svenska lärares huvud så hjärnan ligger utsmetat över skolans golv, så låter jag bli.
Det är väll tur att man kan tygla sina impulser.

Men ja, man kan väll alltid hoppas att man får en ny lärare nästa termin, annars funderar jag start på att lägga SV kursen på is.
För han förstör allting.


Nu får jag fortsätta och surfa här på lite onödigheter ;)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0