Otur

Den senaste tiden har det bara varit otur efter otur
till och börja med så fick vi massa oväntade utgifter denna månaden så vi inte kan betala flera räkningar, hur skoj är det på en skala på 1 - 10?
Om inte såå många dagar så är det jul och då blir det, antingen ingen jul, eller inga betalda räkningar.
När man var yngre så fick man ju inte reda på sånt utan då höll ju mamma saker för sig själv, men eftersom jag är så bra på att snoka och hålla på nu på "äldre dar" så får jag reda på sånt och det är aldrig skoj och veta, blir bara ännu en grej att vara orolig över.

Jag hade sökt en fond nu till jul, men tydligen så fick vi den inte, det lite jobbiga är ju såklart att man inte får ett "Tyvärr ni har inte fått det"-brev, utan antingen kommer det eller inte. And i guess it didn't. Har för mig att dom ska komma i november isåfall, and november has passed.

Xboxen crashade lagom till jag bränt mina efterlängtade spel, efter att ha förstörd skivor för några 50 lappar, för att min  nya och braiga dator inte va så braig alls eftersom brännaren inte kunde bränna spel, förstörde dom...

5 brädor under min säng har gått loss, utan någon speciell anledning, och går inte och sätta fast, så jag sover i en grop... inte så bekvämt för ryggen eller för psyket för den delen heller, för om man inte sover bra så mår man inte bra heller. Och madrömmar på det.

Med vinterkylan kommer också "lungbränningen" vilket innebär att så fort jag går utomhus så bränner det som helvetets lågor i lungorna.

Sen har det hänt lite mer privata saker och imon familjen och sånt shitty shit som är för utelämnande här på bloggen.


Det är sånna småsaker hela tiden, missa buss/spårvagn, fasten jag är tidig. Elefant stora Fågelbajsar på det nybytta huvudkuddsfodralet..... and so on.



Antar att jag håller på att få en liten släng av vinterdepp? Visst jag kan se de ljusa stunderna i vardagen men dom vägs inte upp mot dom jävliga, inte på långa vägar. *plirar mot horisonten*

Men ibland måste man få gnälla av sig.... nu ska jag lägga mig för jag har huvudvärk... oh what a coincidence.

Kommentarer
Postat av: emma

Ibland känns allt väldigt tungt..förstår dig..men bakom det svart gömmer sig alltid något vitt haha vad klyschit va? Men hoppas det känns bättre i dag fredag...helg...ta hand om dig! kram Emma och Gonzo

2008-12-05 @ 07:36:32
URL: http://petersson84.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0