Varför man inte ska försöka släcka ljus själv utan skyddsutrustning

Vi har ett sånt ljus som räknar ner till julen, mysigt till middagen.
Jag brukar, efter att jag blåst ut det, släcka glöden med fingrarna, för att det inte ska ryka så mycket.

Men jag råkade väta ner fingret för lite, så det blev lite motsatt effekt, så glöden fastnade på fingret istället!
Så viftandes hejvilt medans glöden bränner fingertoppen undra mamma vad fan jag hade för mig egentlige, jag brukar ju ha för mig lite knäppa grejer ibland, så man vet ju aldrig ;P
fick kolla mig omkring efteråt så den inte tänt eld på något för o jävlas.

Jag börjar faktiskt tro att jag drar på mig dom här sakerna själv ;P


Nu ska jag vila min stackars fingertopp =)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0