The sims2 och sommarlov!

igår började mitt sommarlov... Jag somnade vid tre och vaknade för ca 40 minuter sedan.... Men jag behöver iallafall inte gå iväg till någon skola! *Gäsp*

Den Rosen jag gjorde på kaffefilter häromdagen hittade jag föresten via Martha Stewarts hemsida

Om det finns något som jag älskar att göra så är det att spela spel! Jag har xbox, xbox 360, Wii och min kära dator, Och mina favoritspel är Elder scrolls: Oblivion på 360.n  och The sims2 På PCn.
Oblivion har jag varvat ca 100 gånger vid det här laget och är det någon som är nyfiken på det spelet så SPELA! det är definitvivt något man inte ska gå miste om!
Men det jag satt uppe och spelade sent igårkväll var sims! Måste passa på nu under lovets regniga dagar (Ja det var full storm igår och det har regnat över natten! Huuu) För under skol terminerna så har man inte tid med sådant, då är det läxor som tar upp all tid!

Jag tycker iallafall att det är ett himla skoj spel, har alla expansionpacks plus några tusen downloads, nästan så man skäms.
För några månader sen så fick jag räknat alla våra Downloads till nästan hela 50 tusen. Men det kanske förklarar varför datan crashade totalt och att vi var tvungna att reboota den. Så det är inget jag rekomenderar att satsa på.
Downloads är tusen gånger bättre än The sims orginal kläder, smink, hår, möbler, blommor, dekorationer.. Ja allt..  allt i spelet går ju att hitta downloads till.
Det är väll tur att jag upptäckte att man kunde ha sådant. Annars skulle inte spelet vara lika roligt

Tänkte visa lite bilder på mina och min syrras "Simmar":

  
1. En zombie-sim, med nedladdat, skin, ögon, sår osv.. Nästan allt som man använder är nedladdat för det ser så mycket bättre och är bättre kvalitet på det hela!
2. Mor och son.
3. En Kentaur.
  
4. Mina nyaste Alv- simmar som står och lagar mat.
5. Alverna igen, har vanliga kläder men det kände jag för ;P.
6. Sim med hundvalp.
  
7. En som tränar på balett.
8. Matar en av sina tvillingar.
9. En som käkar mat vid barbordet.

Det Roligaste med sims egentligen är ju själva byggandet, man kan ju sitta i flera timmar, men eftersom vi fick reboota datan och inte har så mycket downloads och man inte hunnit spela så har jag inget speciellt fint att visa just nu, men när jag fixat kan jag lägga in, det är så vackert!
Jag gillar just att inreda i viktoriansk stil, eller modern. Igår satt jag i flera timmar, men är inte huset klart än

Sims kan te sig mesigt för sådana som inte spelat det, men det är det inte.

Sidor som jag laddar ner mycket från är:
The Sims Resource
Mod the sims2



Är det någon här som spelar The Sims2 något?


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0