gnäll och mer gnäll

Idag så var det bikini hunting.
Men jag kom hem med en kjol istället!
Det fanns flera fina bikinisar men de jag kollade på var antingen fina 800 spänn, eller så satt dom om jag vet inte vad.
Provade faktiskt en baddräkt med, den såg jätte snygg ut, och den såg faktiskt ganska hyfsad ut på med, men det var ju knappt något tyg på den... leave nothing to the imagination med andra ord... Får prova igen om några dagar, nu är det ändå inte väder till bad och strand.
Istället fick jag köpt en jätte söt kjol istället. en grå lite pen kjols aktig.

Någon har föresten tagit ner lappen som jag satte upp i svalen igår.... Någon som känner sig skyldig kanske?

Vi har ett par grannar i byggnaden emot som vi står kant i kant med och dom har full insyn i vårat vardagsrum. Så när jag var yngre och vi faktist använde vårat vardagsrum (vilket vi inte kan göra pga dem) så klagade min morsa på dem för den äckliga gamla gubben i den familjen står alltid och fluktar i fönstret och kollar in.
Deras familj och släkt bor över hela gården här.. och det är så jobbigt. Varje gång man går ut så sitter det en klunga med kärringar som sitter och tisslar och tasslar, så en dag så fick jag nog.. Istället för att springa förbi och försöka se liten och harmlös ut så går jag riktigt sakta... och riktigt stirrar på dem, och försöker se riktigt sådär hatisk ut som man ser på film. Ondskefull ut.
Och det har funkat hittils, eller tills i morse. Då kärringen till äckelgubben stod i fönstret och kollade ut och snackade med sina barnbarn. Och då hon stirrade på mig och jag stirrade tillbaka så kollade hon bort... tills hon såg att jag fortfarande stirrade och då sa hon något till mig, det lär inte trevligt. men eftersom hon sade det på sitt språk så har jag ingen aning om exakt vad det var... Kaxig kan man vara när man står tryggt uppe i lägenheten. Äckelpäckel.

Men när man har deras släkt i huset mitt emot, som grannar, som grannar och i huset bakom och alla är lika äckliga och uppkäftiga och deras barn går och har noll hänsyn till andra vuxna eller barn, då de går omkring och putter och mobbar andra.... så är man ganska trött efter ett tag.
Önskar att man kunde klaga eller nått så dom får flytta här ifrån... men dom gör ju inget som man kan anmärka på.

Märker att jag är på sånt "Jag-vill-klaga-på-allt" humör, men jag måste verkligen få det ur mig!!!


Satte ut annons på ungarna idag, får se ifall någon nappar! hoppas hoppas.
Var meningen att två var tjingade av min far och min syrras bästis.
Men min far ska inte ha.
och E min syrras kompis har en syster som är allt annat än snäll.
Hennes syster har en kanin som hon har tröttnat på, men hon vill inte sälja den... så då ska E ha den har hon bestämt och vill hon inte ha kaninen ska hon heller inte få något hon vill. Så altså får hon inte ta en Hona ur vår kull utan dom ska åka till djuraffärn och köpa en hane för att hon inte ska få umgås med råttorna med min syrra.. (pga parningsrisk osv, vi vill inte att hon ska råka ut för det igen)
och föräldrarna har tydligen ingen säg i detta för det är storasyrran som styr hela familjen.

Nu ska här storstädas... Trött på nästäppan så det kanske lättar om det är über rent här inne!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0