Midsommardagen

Midsommardagen, nu börjar alla nätter bli längre och alla dagar blir kortare. Det är ju alltid roligt att veta. *Gömmer mig under min filt*
Jag trodde gårdagens mat skulle mätta mig ända tills måndag iallafall... men jag blev faktist hungrig idag, konstigt nog! ;P
Min Farmor bjöd på flädervin.. Eller whiskey stod det på flaskan..ingen aning om vad det var, smakade vin iallafall.
Huu vad äckligt det smakade, inte nog med att det var vitt vin så ska det vara flädersmak på det med.
Alla som känner mig vet att jag inte är big fan of alcohol..
Det smakar helt enkelt inte gott. det är dessutom mycket roligare att vara nykter än att vara full med. =) hoppas det finns någon som håller med mig där ute, det finns det tyvärr allt för få av.
Jag är hellre den som tar hand om den stackare som druckit för mycket på en fest, än att vara den som blir omhändetagen.


Varför jag umgås mycket med min farmor, vet inte om det framgår i bloggen, haha.  Eller med släktingar överhuvudtaget.. Det är ju egentligen inte så normalt bland ungdomar, vad jag märkt. Men vi har redan förlorat många av olika anledningar. Och min farmor har alzheimers så man vill ju umgås så mycket som möjligt innan dom blir helt väck. Hon tar ju inte medicinen mot alzheimers eftersom hon har fått flera proppar av dem =/
Tycker man borde ta vara på sin familj och umgås med dom oftare, för rätt som det är så är dom inte där längre.
Har lärt mig att ta vara på dem och njuta av tiden och det är jag väldigt glad över!
Sen så är hon ju bara för go att umgås med! Haha.

min nya pläd som jag köpte igår... den är sååå mysig! Har velat ha en jätte länge, men dom är inte billiga, men eftersom det var rea så slog jag till! Rosa är inte direkt min favoritfärg, men de var allt de hade... bättre än inget! Man vet aldrig när tillfället visar sig igen!



Jag glömde dessutom ta med kameran igår.... jobbig jag är. Glömmer alltid kameran, jag ville ju ta kort på min fina jordgubbstårta som jag gjort =/

Kommentarer
Postat av: Lisa

ja, du e inte ensammen om att inte vara nån "big fan of alcohol" :P du kan få vara med i min, mamma och anders "torrbollsklubb" hehe..

2008-06-22 @ 16:05:42

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0