Bebisar

Påväg hem från skolan idag så upptäcker jag att mina skor gått sönder helt och hållet... och jag har inga andra skor alls, som inte är vinter skor.
In till stan och letade skor med ett par klackskor som skaver som fasiken, och det fanns verkligen ingenting. Jag fick köpt ett par fula skor i desperation och jag får väll lov att gå med dom och slafsa.
Försökte leta efter kjolar och klänningar, men allt jag tog på mig så så jag ut som en kossa, känns verkligen för jävligt.
Min syrra har vart på liseberg hela dagen idag, är nog lite avundsjuk, men jag ska kanske åka nästa vecka så..

Råttbebbarna har blivit så stora nu, känns lite ledsamt, för snart ska dom säljas, även om det är jätte jobbigt pga allergin så var dom ändå ett överaskande men roligt tillskott här i familjen.
Nu så kan dom inte bara gå, utan dom springer och springer och hoppar och skuttar och klättrar och ojj..... man blir trött bara av att kolla på dom.
Igår så var dom lugna och idag är dom helt vilda, dom ändras så himla mycket under bara en natt!
Dom äter fast föda och knaprar tillochmed på hårda grejer, även fast dom kommer fortsätta dia.

   

Man riktigt ser hur de utstrålar nyfikenhet! och så fort man stoppar in handen så kommer alla springandes och klättrar upp på handen, dom är så snälla och  goa och glada! och morsan är ju också hur go som helst.
Såhär i efterhand så har man ju läst om att råttmammorna brukar vara riktigt jävliga, men hon är ju go som helst, så vi har haft en jäkla tur! hon är som hen hund, ska slicka handen så fort man stoppar in den i buren för att störa.

Så sånna här små grejer kan sätta guldkant på en annars tråkig vardag!


Och jag måste tillägga att Mitire har gått upp på handen flera gånger de senaste dagarna, utan att bitas!
Ett steg frammåt! Jag hoppas det fortsätter i rätt riktning. Min snuttplutt.



Imon är det skolavslutning iallafall. känns riktigt jäkla GÖTT.
Sommarlov here i come säger jag bara!!!


Kommentarer
Postat av: Ulrika

Jag måste nog erkänna att råttor enligt mig är liiite läskiga djur men jag kan samtidigt inte låta bli att tycka att dom är rätt söta..på håll iaf ;)



2008-06-10 @ 10:24:46
URL: http://uj76.blogspot.com
Postat av: annah

Tråkigt att sälja bebbarna om man har hunnit fästa sig vid dem.

Va skönyt med sommarlov! Några stora planer?

2008-06-10 @ 15:32:14
URL: http://nybylivet.com
Postat av: annah

Tråkigt att sälja bebbarna om man fäst sig vid dem.

Skönt med sommarlov, några planer?

2008-06-10 @ 15:33:54
URL: http://nybylivet.com
Postat av: Anonym

liiite söta va dom faktiskt:I haha

2008-06-10 @ 21:24:17
Postat av: Lisa

haha ! så sööööt mitire är med solros fröskalet på näbben ! Jag har faktiskt odlat solrosfrön, och vad det växer :D har massor med plantor!ha d..

2008-06-12 @ 11:13:11
URL: http://lundgrenlisa.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0