Gulaschsoppa med bulgur

Försov mig idag, typiskt då jag skulle ha gjort svenska prov idag, men det får bli på måndag istället. Min kropp behöver mycket sömn ;P

Blev hungrig för en stund sen och funderade på vad man skulle käka då vi har Nada hemma, inget bröd eller frukt eller nått.
Så kom jag på att det fanns ett recept på Bulgur paketet som jag tyckt sett gott ut.
Och jag hade faktist nästan alla ingridienser hemma!
Den blev väldigt god faktist.

Gulaschsoppa med Bulgur. 4 portioner

2 dl bulgur
1 morot
1 gul lök
2-3 vitlöksklyftor
1 röd paprika
1 gul paprika
1 purjolök
2 liter grönsaksbuljong
1 msk paprikapulver
2 msk tomatpuré
olivolja
salt och peppar

1. Ansa och skiva alla grönsaker. fräs dem i en skvätt olja i en rejäl kastrull.
2. Tillsätt bulgur och rör ner paprika pulver och tomatpuré.
3. Häll i buljongen.
4. Låt soppan koka under lock på svag värme i 30 minuter.
5. Smaka av med salt och peppar.

Gott med bröd eller en klick turkisk yoghurt.


Jag hade dock inte i morötter (blä) och jag hade i hackad chilli istället eftersom jag gillar stark mat, och lite (Massa) mer vitlök. och chillipulver.

image138
(Bilden på paketet)


Gott gott.

Lär min morsa vara glad när hon kommer hem och det finns mat klart!

Kommentarer
Postat av: Vaniljlatte

Mm.. vad gott det såg ut! Det där måste jag prova någon dag!

2008-05-11 @ 09:09:22
URL: http://vaniljlatte.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0