Skäms & scrapp

Idag gjorde jag något riktigt dumt.
Jag måste först säga att jag är lite sådan att jag inte gillar att ta i dörrhantag och är lite sådär äcklad av vissa saker som jag ser som bakteriehärdar.
När jag tar lösgodis är jag alltid noga med att ta längst bak där inga tallande fingrar har vart och pillat osv.
Vi brukar alltid storhandla varje helg på en stormarknad i torslanda, och vaaarje gång så blir jag irriterad över att dom inte har griptänger till att ta ut "nybakade" bröden/ bullarna med.
 Men nere i vår lilla butik har dom som tur alltid haft det, för jag vill som sagt Inte ha att massa folk gått och känt och klämt och äcklat sig på bröden innan jag ska äta dom! Man vet ju aldrig vart fingrarna vart innan dess.
De senaste veckorna har dom renoverat om butiken och gjorde det lite "fräshare" och så har dom även plockat bort griptängerna!
Är det bara jag som inser hur äckligt det är?
Tillbaks till det dumma jag gjorde... Jag skulle ta ut några Parisare (Bullar med vaniljfyllning) och upptäckte att dom också gjort sig av med tängerna, jag blir arg, säger högt och tydligt och hoppas att någon hör massa elaka fraser om den idiotiska butiken dom är som inte lägger ut tängerna...
Parisarna var ganska kladdiga och jag har ingenstans att torka av mig, så jag tar deras påsar som man stoppar bröden och bullarna i och torkar av mig på den och riktigt skrynklar till den.. sen lägger jag tillbaka den fint. och bannar affären lite till.
Strax efter kommer det en ung kille, som ska ha bröd han med, och självklart så tar han den påsen jag nyss stått och torkat mig med. Då skämdes jag.
Jag tänker "såklart tar ingen den skrynkliga påsen när det ligger en bunt nya direkt under"
Men jo, det gjorde folk visst.

Men varfööör? undrar jag... vad är det som är bättre med att ta med händerna?

Måste lära mig tygla mitt humör, Många saker som går galet pga det.





När jag scrappade för första gången i julas så gjorde jag en LO  (LayOut) om min mormor och morfars hund och katt.
Jag hade ingenting och kunde ingenting om att scrappa.
De ville sätta upp den på väggen, glada som de blev över att jag gjort någonting till dem.
Men tills dess att dom fått tag på den speciella sorten som man behöver till scrapp tavlor, så hade det gått några månader.
Sedan när det väl fick tag på ramen så var den för lång och då bad dom mig scrappa en liten bit till så att det skulle se bra ut.
Nå, vid det laget så hade jag redan börjat tycka att min första verk var svinfult, så imon så får de tillbaka den i en helt annan design ;P

 
Före

   
Efter



Och the "Bird Nerd's" (moi)  lilla "Nerd Bird" (Mitire)  imorse efter hon duschat under kranen!



Ser ut som om hon har slickad mittbena.

Eller väldigt stora ögonbryn?  Haha.

Kommentarer
Postat av: Lisa

haha så söt mitire e ! Jag har inte samma mail som msn. Jag har besök av anders och jobbar så jag e har knappt tid för msn. men kollar mailen då och då =) den är :
[email protected]

2008-05-02 @ 21:33:27
URL: http://www.lundgrenlisa.blogg.se
Postat av: Lisa

Men vad konstigt !!! nee jag har inte fått nåt alls :(
min mail är [email protected]
Loggade in på msn nyss, men du var inte inloggad. Attans att d ska krångla då du e så snäll och ska hjälpa..

2008-05-03 @ 11:56:58
URL: http://www.lundgrenlisa.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0