Vi ska få tillökning nr2

Jajemen, det var minsann inte fläsk det där inte ;)
Inatt så kunde jag inte sova för allt jag hörde var; *Riiitch  riiiitch   riiiiitch*
När lilla råttan rev sönder allt tidningpapper och gjorde ordning sin plats där hon skulle föda.
Så jag kom inte iväg till skolan för jag somnade inte förens vid 4 halv 5 då hon själv slocknade av utmattning av att ha strimlat hela jävla tidningen =O
Det fanns dock inte ungar där på morgonen...
Men senare när min syster skulle ta upp henne för att visa tjockismagen till sin vän, så hängde där ett par fina tassar ut ur rumpan på na. ;)
Så nu har förmodligen alla små bebbarna kommit.. Hon ligger på en stor rosa hög Hahaha!
Vi har inte velat kolla ännu, vi ska göra det ikväll när vi ska mata henne med lite barnmat och lite kött.. men det ligger säkert en 8 bebisar där.... om inte MER.... det är en himla många iallafall... hör dom där inne hur dom piper så gulligt =D
Och vi har redan hittat två stycken som är intresserade så det är ju bra.. Fast dom måste bli 4 veckor innan man får ge bort dem.... Det som är kruxen är ju att råttor blir könsmogna vid 4 veckor :S

Riktiga.... jaa.. råttor, inte undra att de finns så många av dem där ute ;P

Lite läskigt är det däremot att några av tidningsremsorna är fulla av blodfläckar, men jag tror inte det är någon fara.. det är nog sådant som kommer med födseln.
Och vi måste mata henne med massa kött, för tydligen ifall man inte gör det så äter dom annars upp ungarna =/
Så vi har köpt baby mat, som heter typ kalv frikadeller, lät ju mjukt och bra?

Får se om jag kan ta foto på dom ikväll när hon ska äta lite!!!

Kommentarer
Postat av: emma

Hon älskar dagis, och att gunga. Trist bara att det inte finns så många bebisgungor runt om i lekparkerna :/

2008-05-23 @ 18:14:20
URL: http://litenemma.blogg.se/
Postat av: Vaniljlatte

Grattis till bebisarna! :) Läbbigt att de äter upp sina ungar dock, djurena.

2008-05-23 @ 21:20:57

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0