Marknad

Idag blev det att man gick upp tidigt och jag fick bara några få timmars sömn.
Min morfar är en riktig samlare, han samlar på all möjlig skit, så dom fick för sig att rensa källaren och sälja på det på enmarknad, och jag och mamma hjälper till.
Idag fick vi plocka upp alla hundratals kartonger.

Trots att den tiden på månaden då pengarna börjar tryta så fick vi sålt för kanske 1500 kronor.
Dessa pengar går till resekassan, så det är ju en bit på vägen! Vi ska ju ha ihop ca 10 000 till nästa höst.
Men vi ska stå ungefär 4 helger till, så vi lär få ihop kanske halva resekassan? vilket är super! Slipper vi äta nudlar sen iallafall. (Sakerna är sånt som dom annars skulle kastat, så det är snällt att dom tänker på oss och låter oss sälja det istället =) )

Man får se ganska knäppa människor när man går där, men den mest vanliga är nog den där typen som går omkring med en lupp i fickan.
Tar upp allt och synar det i 20 minuter innan dom hittar en grej som dom vill köpa för 1 kr.
Men som egentligen är säkert värt 100 spänn eller så, annars skulle dom inte vilja köpa den, den har ju uppenbarligen något värde eftersom luppmänniskorna vill köpa den.
Gillar inte dom personerna som kommer och ska köpa och så lyder konversationen såhär:

Kund - "Vad kostar den här vasen?"
Jag - "Du kan få den för trettio spänn"
Kund - "jaha.... "

*ställer ner vasen, går ett varv runt stället och kommer tillbaka och frågar*

Kund - "Kan jag få den för 10?"
Jag - "trettio"
Kund - "11 ? 12? 15? 20? 29?"

och så fortsätter dom

Ibland är dom nere och prutar på femtioöringar. Inte skoj!


Jag hittade en liten transportbur som jag köpte för 40 spänn till min syrra att ha sina råttor i, såklart blev hon inte överförtjust eftersom det mesta på en marknad är använt och så var även denna.

Men men, får hon la gå med dom i handen då. För hon ska inte låna Mitire och Isildurs transportbur mer!
Så är det med det!

Kommentarer
Postat av: emma

vilken perfekt grej att tjäna pengar på. mm..skulle oxå behöva tjäna lite pengar - resekassa :)

2008-11-16 @ 19:47:42
URL: http://petersson84.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0