Cupcakes



Före




Efter

(ignorera den misshandlade)


Dom var väldigt mättande, räckte med en så var jag helt död.
Jag som vanligtvist kan käka några stycken muffins!
Fast dessa var större och med nougat i vissa och choklad i vissa så det blev väldigt mäktigt.


Recept på Cupcakes:

5 dl Vetemjöl
3 dl socker
3 tsk bakpulver
1 tsk vaniljsocker
3 msk kakao (tas bort för vanliga muffins)
150 g smör
2 st ägg
2 dl mjölk

Glasyren:
Ett paket philadelphiaost (200g)
100g smör (valfritt)
3 dl florsocker

Och för färg, karamellfärg, eller lite kakao för choklad glasyr.

(Egentligen kan ju bara fantasin begränsa hur man kan göra dessa, after eight, nougat, citron, hallon, pepparkaka.. whatever you like!)

Blanda de torra ingredienserna först, sen i med smöret, äggen och mölken.
Grädda i 200 grader i ca 10-15 minuter

Kommentarer
Postat av: ida

Fyfan va gott det ser ut Emelie. Kan inte du bjuda mig på sådanna någon gång?ahha

2008-10-29 @ 17:34:10
Postat av: Anna-Carins hektiska liv

åhh..jag har alltid velat göra muffins som inte sjunker ihop. Ska testa detta recept någon gång.



Jorå, Gonzo är helt orädd. Älskar ju som sagt dammsugare också =) Tycker inte Isilur om höga ljud?

2008-10-29 @ 21:30:29
URL: http://annacarinpetersson.blogg.se/
Postat av: emma

åhh..jag har alltid velat göra muffins som inte sjunker ihop. Ska testa detta recept någon gång.



Jorå, Gonzo är helt orädd. Älskar ju som sagt dammsugare också =) Tycker inte Isilur om höga ljud?

2008-10-29 @ 21:30:45
URL: http://petersson84.blogg.se/
Postat av: Dilan

Hej Hej!

Vad gör du?



Pusshej <333

/ www.mramin.blogg.se

2008-10-29 @ 21:33:31
URL: http://mramin.blogg.se/
Postat av: Acke

mm muffins ^^ ser riktigt goda ut :)

2008-10-30 @ 12:06:52

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0