Isildur

Det är en riktigt sällskapssjuk goja vi fått här...
Igår kväll vågade han sig ner och sätta sig på axeln och efter en stund efter att ha gnuggat omkring på axeln så ville han mysa lite.



Han riktigt trycker sig mot nacken, råkar man flytta huvudet så flyttar han efter och lutar sig, gnuggar lite och har inget emot ifall jag kliar honom i nacken. Riktig gosegoja.

Men det är ju ett tecken på att han börjar känna sig hemmastadd och bekväm så det är roligt!

Han har även övat lite på att flyga, när vi först fick honom och när han var ute nere hos uppfödaren så sjönk han bara efter 1 meter och krashlandade. Han var helkass på att flyga, vilket denna arten i allmänhet är.
Jag kan ju inte räkna med att han blir en liten kamikaze pilot som Mitire, men idag så flög han tvärs genom lägenheten utan att bli anfådd! så framsteg!




Nyfiken är han med, han har börjat utforska hela mitt rum, smaka och gnugga sig mot allt haha!

Här på bilden är han nyfiken på vad kameran är för något konstigt som ska riktas mot honom hela tiden, han är iallafall inte kamera skygg som Mitire som flyger all världens väg så fort den kommer fram!

Han är även döpt, jag ville döpa honom till Severus, men det fick jag inte av syrran, eftersom det har hon "paxat" så...
Han är en liten Isildur!

Kommentarer
Postat av: emma

han är såå söt :) Han är en liten miniatyr av Gonzo =) Blir inte Mitire avundsjuk nu då lillen har kommit?

2008-09-30 @ 14:24:16
URL: http://petersson84.blogg.se/
Postat av: annah

åh vilken söt pippifågel :)

2008-09-30 @ 17:26:53
URL: http://nybylivet.blogspot.com
Postat av: Vaniljlatte

Vilken sötnöt! Och fint namn tycker jag allt du hittade tillslut! :) Vad tycker Mitire om nykomlingen då?

2008-09-30 @ 21:29:51
URL: http://vaniljlatte.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0