Efterlängtad!

Home sweet home.
Tåget var framme tidigare än jag trodde, men det var bara skönt!

Det var segt att sitta på tåget, men intressant och kolla in landskapet som svishade förbi.

Väl framme i Ystad (i malmö) så mötte uppfödaren upp mig och vi åkte till hennes uppfödning.
Fick se resterande av hennes gojor, hon hade blågula aror, jakos, amazoner och sist men inte minst vitbukisarna.
Eftersom tåget inte gick förens 2 ½ timme senare så satt vi och snackade lite, medans vi hade ute clownen och han fick smaka lite på mig.
Bra första intryck iallafall, han skulle bara sitta på mig, och han smaka och hängde och klättra och trassla och allt möjligt som går o göra. En riktigt social clown, och han charmade mig totalt!

Hans favo grej o göra e och trassla i håret, han lägger sig ner på skallen och bara rullar och gnuggar huvudet, så man får ett fint knullruffs efteråt. Och både jag och uppfödaren skrattar som fan.


Här är min lilla clown, har inte bestämt mig vad han ska heta än, ska sova på det.


Uppfödaren packade även på mig frukt och grönt och pellets och grejer för ett helt år, ångrade nästan att jag åkte ensam, för min resväska var så tung efteråt att jag knappt kunde gå.

Han var lite nervös i början av tågresan, men med handduk över transportburen så lugnade han sig ganska snabbt. Folk blev helt chockade när han pep till och dom stirrade konstigt mot transprortburen haha!

Men nu sitter han iallafall och gottar sig med sin välbekanta mat, måste ju kännas bra.

Han verkar helt avslappnad och inte särskilt orolig eller så, men med tanke på att han stått ensam de senaste så är han nog bara glad att få vara med i sällskapet igen!

Nu ska jag ta och slappa, imon är det heldag med läxor, så jag vill passa på och vila nu!


Nu ska jag ta och slappa, imon är det heldag med läxor, så jag vill passa på och vila nu! Ha en trevlig kväll!

Kommentarer
Postat av: Emma

åhh..grattis till din lilla unge :) haha! Han ser såå fin ut.Tänk att gonzo varit så liten.Skönt att första kontakten gick bra. Men de är sociala fåglar..iaf gonzo som gillar alla i familjen. Har han varit högljud? Gonzo kan skrika riktigt rejält om han inte får som han vill =) Men vad kul att du fått hem honom/henne!!!!!

2008-09-28 @ 13:14:49
URL: http://petersson84.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0