Orolig

Isildur har börjat rugga riktigt ordentligt, hela han ser ut som en liten igelkott. Jag försöker hjälpa han så gott jag kan, plocka lite på pennorna som han inte kommer åt och se till så han duschar.
Men det måste klia något enormt på honom och han kliar sig mer än vanligt, förr var det inte så vanligt att han Putsade sig så noga, nu putsar han sig ofta, och kliar sig ganska mycket, och han har börjat bita på sina fjädrar. och han ser för djävlig ut.

Gör ont i mig och se han så, det påminner om fjäderplockning och det kanske inte är så annorlunda. Jag ska försöka göra lite mer aktiverings lekar som han har o göra i buren. Och hela dagen igår fick han vara ute hela dagen för att jag skulle kolla vad han nu gjorde och inte skulle få en stund för sig själv och kunna tugga på fjädrarna.

Det konstiga är att det bara började i förrgår, innan dess var det inget. och jag kan inte minnas att jag gett han någon annorlunda mat eller gjort något annorlunda.

Men ja, även om det bara är pga ruggningen så är det lika bra att försöka ta bryta mönstret innan det går för långt iallafall, just nu känner jag mig riktigt jäklig. Som en riktigt dålig ägare, även om jag fått höra från flera håll att jag inte inte så är fallet.

Jag hade även Aloe vera juice som jag använde till Mitire när hon hade torr och kliande klo och det hjälpte jätte snabbt. Så jag ska ta och köpa det till Isildur och hoppas det hjälper hans kli.


Får passa på och önska er Glad Påsk också =) hoppas ni får en fin fin påsk!!!!

Kommentarer
Postat av: annah

Vill önska dig en riktigt glad påsk!!

Hoppas gojjan kryar på sig.

kram

2009-04-11 @ 12:23:25
URL: http://nybylivet.blogspot.com
Postat av: Acke

hmm låter inte skoj det där :( men har knappast nått med att va en dålig ägare å göra, antar att det är olika för alla gojjor hur mycket det kliar å så på dom när dom ruggar, å tror ej för en sekund att du är en dålig ägare =). Hoppas det löser sig. Glad påsk på dig Emelie ^^

2009-04-11 @ 18:47:19
Postat av: Emma

hoppas isildur ruggar på och att det är över sedan. Inge kul det där. Men jag tror absolut inte att de är en dålig gojägare, verkligen inte. Håller tummarna att det är ruggningen och inget annat. kram på dej o gojjorna

2009-04-11 @ 19:58:59
URL: phttp://petersson84.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0