Stenmässan & Berlock

Igår var det stenmässan!
Det har ändrat sig från förr då det var mer arkeologiskt.
Nu var det mer inriktat på smycken och färdiga produkter, inte så mycket rå material.
Men jag fick tag på lite grejer jag behövde, som en ringstav, fast den hade inga mått. Men det får duga för den var riktigt billig!
Fick även köpt lite småsten billigt. Önskar jag hade haft med mig kameran!
Det var väldigt mycket folk där, i alla olika åldrar.

Det ända jag inte fick tag på var borr chuck, för mina diamantborrar som jag köpte för att borra i stenarna är alldeles för tunna och passar inte i borren.

Vi fick även en diamantborr gratis på mässan, för vi berättade för en kille i ett av båsen om vårt problem så gav han oss en ;P Alltid bra och ha en extra antar jag, dom är ju känsliga när dom är så tunna. 1mm är dom, riktigt småttigt!

Men ja, mässan uppfyllde mina förväntningar, och min syrra var riktigt förvånad över hur skoj det var. Hon trodde det skulle bli urtråkigt, men hon var över hela stället samtidigt nästan!

---

Utav en av stenarna jag köpte på mässan så provade jag på en ny grej, stenen var inte så fin i sig, men jag kan inte direkt ta dom finaste stenarna för att prova saker. Jag blev ganska nöjd med slutresultaten. Men det tog en hel del på tålamodet.
Stenen är riktigt glattig och flyger iväg och silvertrådarna är riktigt omedgörliga. Man behöver nästan 4 armar för vissa grejer man ska göra! Men övning ger färdighet, och nästa gång blir det förhoppningsvist inte lika galet!

 

Stenen ska föreställa vara grön. det ska vara en berlock. Och jag var tvungen att limma fast stenen i tråden, för ja. Eftersom dom inte är helt symetrisk så är det inte lika enkelt att hålla fast den i tråd ramen.

Det är påsk lov och solen lyser, så nu ska jag inte sitta mer framför datorn =)

Kommentarer
Postat av: emma

GLAD PÅSK Emelie, Isildur och Mitire!! kram kram

2009-04-09 @ 11:16:27
URL: http://petersson84.blogg.se/
Postat av: Lisa

Snyggt smycke ! Hoppas det blir bättre med lillkråkan.. kram

2009-04-15 @ 15:52:46
URL: http://lundgrenlisa.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0