Datorn är sönder...

...Ja, min älskade laptop som jag nästan funderat på att gifta mig med, är sönder. (Okej jag har väll ändå vart nästan hela sommarn utan datorn i princip, but still...)

Jag upptäckte det i förrgår då den knakade oroande mycket när jag öppnade skärmen. Eftersom jag har en underbar stor 17" skärm (skönt och slippa mini skärmar), Så knakar den alltid lite när jag öppar skärmen. Men detta var ett helt annat ljud;

Det var dödens ljud!  ta ta taaaaaa....(dramatiskt ljud)






Okej nej. Jag ska inte överdriva så mycket.

Den är väll inte sådär "jorden går under" sönder
antar jag, som det skulle varit ifall det var fel på mjukvaran istället och allt data innehåll raderats (Hemska tanke)... MEN, det är ändå min lilla dator vi snackar om. Den är skadad och jag kan inte plåstra om den utan att skicka iväg den till Dator service i femtio år.

För det är ungefärligt den tiden det tar att fixa elektronik, iallafall enligt min erfarenhet.

Men jag får helt enkelt leta fram garantin och hoppas på att den inte behöver skickas iväg till Tyskland i 3 omgångar och några månader som min gamla dator behövde
(fast den hade ioförsig smält hela hårddisken och fläkt och allt annat innehåll... och därför, kids, ska man alltid ha datorn på en yta som tillåter luft att svalka datorn underifrån och inte på ex: Soffan, sängen eller knät)
.
Och att det bara är ett skrubbsår som kan fixas på plats i verkstaden inom en vecka eller två.

Nu ska min kusse och hans tjej komma över, så jag får sticka! Hoppas det inte regnar för djävligt hos er med!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0