Svininfluensa? & Ingen dator

Ja idag fick min kära dator skickas iväg på lagning efter många om och men.
Enligt Acer (De som gör Acer datorer) så täcker inte den vanliga garantin på 1 år (eller mer) inte den skada min dator har...
Eftersom datorskärmen på min laptop är rörlig, förstår ni...för att den är rörlig... För att man öppnar och stänger den.
Men vet ni vad, om man vänder datorn uppochner och öppnar den, ja då är ju underdelen den del som är rörlig, men underdelarna har dom ju inte problem med att laga..

Ja, jag vet, det är ju inte direkt ofta man har sin laptop uppochner, men ändå, Vilket idiotisk grej egentligen?!
En garanti på en dator borde ju räknas som hela datorn, inte bara halva. Jag menar, dom sitter ju ihop, dom säljs ju inte separat.
Någon mer än jag som tycker det är lite knäppt?

Anyways, så ska dom fixa den, garanti eller inte. Jag ger mig inte, var inte längesen jag köpte den och den ska inte gå i sönder så totalt som den gjorde, hela skärmen var skev, gick inte att stänga, gångjärnen hade brutits av osv.. Det var inte vackert.
Det låter kanske som jag kastat min dator i golvet några gånger, men så är det inte fallet. Jag hade väll bara otur eller så är 17tums skärmar lite ömtåligare helt enkelt. Men nu vet vi det iallafall!
Så tänk er för ni som funderar på 17' skärmar.

Och ni undrar säkert varför jag har ordet svininfluensa där uppe, jo, för syrran har blivit sjuk. och hon har deckat så totalt att tillochmed morsan är orolig, hon går med jämna mellanrum och kollar så hon andas, där hon ligger i djup febersömn. Lite otäckt egentligen, min syrra blir sällan sjuk, och då blir hon inte så sjuk.
Önskar nästan att svininfluensan hade lite mer konkreta symptom, så man kan veta med säkerhet vad det är.
Men svininfluensan är ju lite förstorat tack vare media och så, så det är egentligen nog inget farligt. Men jag vill då inte bli smittad av det eftersom jag är i riskgruppen, ganska stor en sådan med. Jag skulle säkert ha turen att hamna i respirator haha!
Nej usch, får hoppas hon mår bättre snart iallafall, och att inte hon smittat mig.

Håll er friska nu, tänk på andra när ni blir sjuka ;)

Kommentarer
Postat av: Anonym

Det är inte bra du =( hoppas hon blir frisk snart å det bara är influensa eller så å inget allvarligt =) Hoppas du får tillbaka din dator snart blir så trist på msn utan dig =( hoppas du mår bra ändå, får du njuta av att vara ehm dator fri antar jag haha ^^

2009-08-24 @ 23:24:37
Postat av: Emma

Krya på syrran.Svininfluensan vill ingen ha. Men som du säger e det väldigt uppjagat av media. Snart kommer vaccinet men funderar på att hoppa det iaf. En ssk på jobbet har skrämt upp mig...kram

2009-08-26 @ 07:34:24
URL: http://petersson84.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0