Gammla vänner.

Igår när jag var och handlade med morsan så fick jag syn på en gammal gammal klasskompis från mellanstadiet.
Vi var ganska bra vänner back then, men efter båda bytte skola när man började högstadiet så har man inte hörts av igen.

Jag har alltid haft lite sånna vibbar från honom, som jag när jag blev äldre förstod var lite gay vibbar, jag har alltid haft en bra "gaydar". Speciellt efter att ha varit en så kallad "Faghag" i många år.

Så när jag ser honom i butiken så säger jag till morsan att "där är han som jag gick i klass med, bla bla bla, jag tror faktist han är gay, jag har alltid haft lite sånna vibbar, men det är svårt och veta säkert för han är inte direkt femenin."

Men eftersom man inte träffats sen jag var 10 så är det svårt och veta om han skulle känna igen mig så jag sket i och hälsa.
Vi hamnade dock i kassan samtidigt och då förvånade han mig genom att hälsa glatt och pratade på som om vi varit bästa vänner i flera år och inte sett varran på bara någon månad.

Iallafall, efter alla artighetsfraser och updates så säger han helt plötsligt
 "Du... jag måste säga en sak till dig....jag är bög"

Och jag bara stod där och stirrade på honom, kunde inte låta bli och skratta.

Funderade på vad man ska säga till det, inte sett han på 9 år så kastar han ur sig det efter 3 minuters småsnack. Grattis? åh va roligt? haha

Det blev att jag sa "åh, jaha...... jag har faktist haft det på känn" med ett glatt leende.

Vi bytte nummer och han tyckte gott att vi kunde dra till Gretas någon dag (Gay clubb jag hängt på många gånger i mina dagar).


Efteråt så kunde jag inte sluta skratta!


Undra varför han kände sig så öppen till att bara säga så till mig helt plötsligt, vanligtvist brukar man vänta med sånt, hans föräldrar visste tydligen inte om det så det är förvånande att han är så öppen om det, mitt i en fullsmockad kassa i matvarubutiken.


Men men, alltid roligt att make new friends ^^,

Kommentarer
Postat av: Anonym

Samma här. gick i samma klass med en kille, alla "visste" om det, men inte förrän vid studenten "kom han ut". och som du skriver: vad säger man? ehh grattis?



Du? kan man få sån där fin signatur även på blogspot? Vet du nåt om det? Sett det på fler bloggar från blogg.se men vi då. Ska jag behöva byta tillbaka!? ;P

2009-01-04 @ 10:02:24
Postat av: vaniljlatte

ja.. det där förra var jag då. Glömmer bort att jag sitter på fel dator..

2009-01-04 @ 10:03:10
URL: http://vaniljlatte.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0