Scrappat en låda

Min syrra fyller 14 på torsdag!

Och ja, eftersom hon har allt.... och jag inga pengar har för Londonresan (bra kombo ioförsig).
Så jag gjorde en låda till henne som hon kan ha, whatever she wants in it.

Låd grunden är en träfärgad låda, något som min mormor hade hittat på rea och köpt till mig idag.
Som jag klätt med mönstrat och enfärgat papper och på locket målade jag även med lite akrylfärg, på med spets och blommor, band och lite smågrejer som pärlor och stickels. and done!

Passade på att prova lite nya grejer som jag fick i julklapp, som tex krackelerings lack.



Lacken ändrade färg sen när man väl lagt på den (på blomman med suspekt färg), men då var det för sent för att ångra sig, men det får vara, får komma ihåg det tills nästa gång bara.

Ska göra en egen låda till mig själv med hade jag tänkt...... men jag är osäker ifall jag ska använda dessa lådor.
För billigt är inte alltid bra, det gäller även inom scrapbooking, även om man kan använda allt, betyder det inte att man faktist ska göra det....
Och dessa lådor var svåra att stänga från början, efter man pysslat på dem så får man knappt på locket alls.. och dom är ganska sköra.

Om någon ska prova på detta så rekomenderar jag snarare att man köper Panduros (eller om det finns någon annan stans, har ingen aning) lådor, som är gjort av något kartong-liknande material.
Bättre, hållbarare och lättare att scrappa på.



Just nu håller vi på och bakar Parisare (vaniljbullar, för er som inte vet vad det är, vetebullar fyllda med vanilj). Jag tänkte dock inte på vad klockan var när jag började, dom ska nämligen jäsa i en timme och då kommer klockan vara halv tio (!) och sen så ska dom in i ugnen och grejer......

Men vi får en go frukost imon iallafall. ( fast jag kommer såklart äta en när dom är klara kväll iallafall ;P )

YUM

Kommentarer
Postat av: Emma

ja vi hade skitkul och jag har aldrig haft så roligt då jagmålat =) hihi!



Jätte fin låda - verkligen!!!

2009-01-17 @ 22:08:05
URL: http://petersson84.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0