Sims 3

Jag har alltid varit lite smått förtjust i Sims 2 spelen, och har väntat på att 3an skulle komma ut och hade skyhöga förväntningar.
Först blev jag riktigt jäkla besviken, men efter att ha spelat några dagar så gillar man det bara mer och mer.
Det är många nya bra grejer i spelet, men samtidigt många dåliga.
Det jag gillade med tvåan var ju att jag har närmare 14.000 Downloads som förgyllde spelandet. (Och inredandet som jag speciellt enjoy)

Men trean är helt okej ändå.
Alla lade av och spela 1an när 2an kom ut, men jag tror nog att 2an & 3an kommer spelas lika mycket hos alla där ute.

Trean har dom dock dragit ner på grafiken lite, den är lite grövre - vilket är tråkigt när man är van vid fin grafik och mycket detaljer, men dom har fått dra ner på grafiken eftersom det ska flyta på lättare eftersom man spelar i en större miljö nu.
Förr var man bara i sitt egna hus, i detta spel spelar man i hela kvarteret.

   
 
(Av någon anledning så skaffar jag alltid hundra ungar? I dunno why, det bara blir så haha.
Sen så blir det jobbigt att spela för alla springer åt varsit håll, och blir hysteriska, svältande, bråkas, springer iväg osv haha  madhouse)


Fast jag måste väll erkänna att det till mesta dels är att man kan få till så fina ansikten på 2an.
Det kan man inte riktigt på 3an, deras blir så konstiga hur man än gör.
Här är lite bilder från Sims 2, med Downloads också för jämförelses skull.
Man kan man göra roligare figurer!
Speciellt för sånna som gillar lite mer annorlunda grejer, jag älskar att göra alver o sånt, fantasy nörd som man är ;P

  
 

Klickbara bilder

Den första zombien är syrrans, resterande är mina. Roligare och spela när man blir nöjd med hur dom ser ut!


Har du spelat sims? 1, 2 3 ? Vad tycker du om spelet, och om det senaste?

Kommentarer
Postat av: Stina Lise

Hur har du gjort alla downloads, och i vilken mapp sparar du dem sedan i för att det ska finnas med i själva simsspelet?:)

2009-06-17 @ 17:58:17
URL: http://stinaliseskrypin.blogg.se/
Postat av: Anna-Carin

Jag har spelat både 1an o 2an...mest 2an. Jag vet inte varför men jag tröttnade rätt snabbt. =/ Köpte ex till jobbspelet men det var inte så kul..men jag tror min dator jag hade då var lite för seg för de nya spelen...men 3an kanske skulle vara roligare?

2009-06-18 @ 11:34:35
URL: http://annacarinpetersson.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0