Veterinärbesök

Så idag var dagen då vi hade tid hos veterinären med Isildur.
Allt som allt skulle det gå på 4.500:- men vi delade upp det på en gång till för att vi inte hade den summan att lägga ut denna månaden.
Men denna omgången så gjordes en vanlig hälsokoll där han lyssnade på hjärtat, luftvägarna och så.
Sen så röntgade dom honom och så togs det ett prov på avföringen.
Som tur va så sövdes Isildur ner så han slapp bli jätte stressad, men det kändes jätte hemskt att lämna honom med läkaren ensam.
Röntgen-bilderna sen såg väldigt fina ut, inga konstigheter i skelett eller i levern eller något, jätte fina bröstmuskler, vilket är tur för att Isildur flyger faktist inte så mycket, jag brukar dock träna honom genom att låta honom flyga mellan mig och mamma för att han ska få lite flygmotion eller sätta honom någonstans och sen få honom att komma till mig, för att jag vet att det är viktigt.

Däremot så var det något (minns inte vilket organ han sa) som var lite förstorat som kanske kunde betyda att han hade Chlamydia (papegoj sjuka, inte könssjukdomen Klamydia) men att det inte behövde vara så dock.
Det ska dom kolla nästa omgång då dom ska ta massa olika blodprover och så, sen vet jag inte om det kanske syns i avföringen eller ej? Men han skulle höra av sig på onsdag för resultat.

När Isildur kom ut igen så var han lite groggy och mådde lite illa =/
Så han ulkade och vinglade hela tiden stackarn. Kände mig jätte hemsk när jag inte fick följa med hem och kolla till honom men jag hade redovisning i skolan som jag inte kunde missa eftersom det var sista lektionen.
Jag fick säga till morsan att hon fick kolla till honom.

Under tiden han  var nedsövd så drog även läkaren 5 avbrutna vingpennor, som jag misstänker har suttit där sen vi köpte honom. Han har nämligen fått sig små arga/irriterande utspel på högra vingen ibland och jag nämnde det till läkaren.
Men när jag själv har kollat så har jag inte sett något, men tydligen så hade han dessa avbrutna pennor som legat och skavt och kliat. Så om vi har tur menade läkaren så kan det helt enkelt varit det som varit problemet.

Men nu hänger Isildur iallafall i gardinen och säger "peekaboo" så jag tror han mår fint nu iallafall. Min lilla gojsing! Flyger gör han med, så han har inte ont iallafall!

Hans bröstkorg har förbättrats en hel del, det har kommit nya fjädrar och dessa har han låtit bli! Så det går definitivt åt rätt håll, men jag skall väll inte ropa hej fören jag är över ån!

Men se så fint det börjar bli igen!






Kommentarer
Postat av: alvvs ♥

ÅH tack! Visst gör det? (:

tsss. ^^

Söta bilder!

4500:- DYRT!

♥ alvvs



2009-06-01 @ 20:37:20
URL: http://alvvs.blogg.se/
Postat av: Acke

va skönt att han värkar må bättre å så =) riktigt söt är han ^^

2009-06-02 @ 00:16:57
Postat av: emma

Åh plutten.Vet.besök är ofta lite obehagliga.Skönt att det är gjort(?)Papegojsjuka...vad innebär det?Botar man med medicin?Hoppas verkligen inte att han har det. Men måste ha varit skönt att fått veta varför han kliat och flaxat så.Hans bröstkorghar verkligen blivit fin :)kram på er båda :) Pikaboo..hihi

2009-06-02 @ 07:29:51
URL: http://petersson84.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0