Allt på en gång

Den sista tiden har varit lite strulig här hemma, beskeden kommer på löpande band verkar det som.

Först ut var min syrras skola - Min syrra gick förut i min gamla skola, en riktig idiotskola som borde läggas ner. Lärarna bryr sig inte och eleverna hör hemma på ungdomsanstalt.

Efter att ha blivit mobbad i 6 år, lågstadie & mellanstadiet så slutade min syrra gå till skolan helt och hållet. Hon blev deprimerad, men det har inte med mobbningen o göra, men det bidrog ju helt klart.
Skolan får tillslut tummen ur röva och ser vad som pågår efter sex år och många arga möten med min morsa.
Eller skolkuratorn var det rättare sagt som hade hjärnan på rätt ställe.
Efter många om och men så får hon en plats på en liten skola med bara 12 elever, och där mådde hon jätte bra!

(men det var då mycket gnäll på den äckliga rektorn om att "det kostar ju oss pengar om hon ska gå på den skolan" och han ville absolut inte att hon skulle gå där, för det var ju inget fel med hennes situation. Till saken hör att han har hjärnan i "#¤% och tänker bara på pengar han kan stoppa i egna fickor verkar det som. Men tillslut gav han sig efter 1 års övertalande från BUP, skolkurator och morsan, när det blandas in BUP har rektorn egentligen inte mycket och säga till om, Ha!!!)

Så få elever så kunde det inte riktigt vara någon mobbning.
Hennes betyg sköt i höjden och hon mådde bra.
Nu till sommaren går hon ut sjuan... men tydligen så har kommunen/politikerna fått för sig att skolan inte fyller någon funktion, är överflödig och kostar massa pengar. Så den ska läggas ner.

Till saken hör ju den att hon ska inte tillbaka till den gamla skolan och hon vill inte heller det.
Men eftersom den lilla skolan är en sorts förlängning av den stora skolan, så måste hon antingen tillbaka till den gamla
eller så måste vi söka in till andra skolor. Men eftersom sånna små "special skolor" är till för folk som har problem t.ex. grova mobbare, problembarn osv. Altså "ligister" som ingen skola vill ha.
Skolorna man söker till ser ju att hon kommer från den skolan, men hon är ju såklart så långt bort ifrån det man kan komma.
Men efter att ha gått i den skolan har hon fått en stämpel på sig som problembarn och har nu sämre chans till en bra grundskola.
Men vi förväntade oss att hon skulle gå i den lilla skolan tills hon gick ur 9an, men nu var ju inte så fallet tyckte politikerna.

Och med lågkonjunktur kommer ju även alla dessa varslingar, och den skolan som dom vill trycka tillbaka min syrra på är därmed tvungna att sparka 11 poster... och ja, om uppmärksamheten sög innan, så lär den ju suga helt klart mer efter detta och mobbningen kommer bara gå ett snäpp högre. Sköj va.

Och det sista beskedet som är förjävligt är att min morsas ställe där hon jobbar ska läggas ner inom månadens slut, och kommer hon få jobb någon annan stans tro? Ingen utbildning, ingenting.
Det har jag väldigt svårt och tro.. som sagt så släpps ju folk till höger och vänster nu.

Och sen all skit med min farsa, det orkar jag inte ens gå in på..


Mitt hjärta är nu ännu värre, känns som jag ska svimma ibland när det håller på som värst.
Helskumt känsla är det. Känns inte rätt, men samtidigt så vet man att det inget fel är på det.
Men jag ska se om jag får tummen ur och gå till en riktig läkare och få det undersökt.

Övningskörde tidigare idag, var änna orolig att jag skulle tuppa av eller något. Är nog ingen bra idé och göra det tror jag...

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0