Dominanta anlag & Twilight

Min syrra hade haft biologi idag i skolan, och kom hem och sa att tydligen är "Rulla tungan" något man ärver.
Var tvungen att googla det och hittade en lista över dominanta anlag.

Dominanta anlag
:

  •  Brun och grön ögonfärg dominerar över blå och grå. (Har jag - från min mamma)
  •  Normal syn ( Har jag - Min far)
  •  Grop i hakan. (har jag - från far igen)
  •  Skrattgropar i kinderna. (nope, ingen av päronen har heller)
  •  Förmåga att rulla tungan till ett rör. ( Ja, hela familjen kan)
  •  Mörkt hår dominerar över ljust. (Har jag - pappa är boven i dramat igen)
  •  Lockigt hår.
  •  V-format hårfäste dominerar över rakt.
  •  Medsols hårvirvel dominerar över motsols.
  •  Normal pigmentering dominerar över albino.
  •  Fräknar. (Har jag - från mamma)
  •  Fria örsnibbar dominerar över fastvuxna vid kinden.
  •  Böjd näsa dominerar över rak.
  •  Rak nästipp dominerar över uppnäsa.
  •  Vida näsborrar dominerar över trånga.
  •  Fylliga läppar dominerar över smala.
  •  Skomakartumme med övre delen av tummen bakåtböjd. (Har jag, ser ganska roligt ut. Från min kära mor, min syrra ärvde det dock inte, utan fick farsans tummar)
  •  Inåtböjda lillfingertoppar dominerar över raka.
  •  Högerhänthet dominerar över vänsterhänthet. (Alla högerhänta i familjen)
  •  Höger tumme överst vid knäppta händer. (Nix, jag har vänster överst. Högra känns totalt fel. Mamma och jenny har höger dock. Måste jag ärvt från pappa då kanske.)
  •  Höger arm överst vid korslagda armar. (Alla har vänster arm här, så det är förmodligen från båda)
Källa - Human-academy.com


Ganska roligt och se vad man ärvt eller inte ;P

Vad har du ärvt förnått? Eller inte.



---


Kanske ärvde jag dumma blodkärl?



Såhär 5 dar efter blodprovet, så ser det fortfarande ut som jag blivit misshandlad.

---

Fredag och det är varmt och skönt. Känns nästan som sommar! Fåglarna kvittrar, och Mitire och Isildur gapar... Åh underbara vår.
Vet inte riktigt vad jag ska göra idag, får göra det jag känner för stunden :)

Eftersom min morsa har snott så mycket pengar från mig det senaste så var hon snäll nog att köpa med sig hem en bok till mig idag =) "Så länge vi båda andas", Svenska utgåvan av Breaking Dawn det vill säga, och 4e och sista boken i The Twilight saga. Den som jag är helt såld på.
Har läst serien 2 gånger, sen jag köpte den i slutet av december, är inne på min 3e omgång nu.
Normalt så brukar jag inte kunna läsa om böcker med en gång. Men denna serien är helt trollbindande. Bästa jag läst helt enkelt.  (min morsa är helt såld hon med, hon har med läst om den ;P)
Tråkigt att den ska ha "fördomen" att vara en ungdomsbok över sig, det gör att många drar sig från att läsa serien. Eftersom det är "töntigt" att läsa ungdomsböcker... Det är väll ingen som ser vad du läser på kvällen i din säng?
Jag ser inte någon skillnad på denna serien och resten av fantasyvärldens serier, som är för vuxna människor. Så det är bara nonsens.

Anyways, läs den.... Jag tror faktist inte det är möjligt att man blir besviken.

"Twilight - Om jag kunde drömma"
"New Moon - När jag hör din röst"
"Eclipse - Ljudet av ditt hjärta"
"Breaking Dawn - Så länge vi båda andas"


(Det är ju bokrea fortfarande, dom tre första är på rea!)



Best thing ever, Stephenie Meyer är otrolig.

Kommentarer
Postat av: linnea

Man missar verkligen något om man inte läser dom. Galet bra ;)

2009-03-20 @ 18:31:41
URL: http://twerds.blogg.se/
Postat av: linnea

Sv: Jag tror dakota kommer bli jätte bra. Har du sett filmen hide and seek med henne? Hon kan vara jäkligt creepy när hon vill ;)

2009-03-20 @ 22:14:37
URL: http://twerds.blogg.se/
Postat av: Dezdemona

Tack för kommentaren! Ja det är jag som fotar dem ;)



Vilken himla rolig lista du hittat! Jag kände bara till ett fåtal av dem.

2009-03-21 @ 16:38:16
URL: http://dezdemonas.blogspot.com/
Postat av: emma petersson

jag har faktiskt bara sett filmen, inte läst böckerna. :/

2009-03-22 @ 09:16:50
URL: http://petersson84.blogg.se/
Postat av: Emma

ska jag vara helt ärlig tycker jag inte att filmen var så där jätte bra, men helt ok. Overkligen, vilket jag kan ha lite problem med. Men ungefär 3 av 5 i betyg =)

2009-03-22 @ 12:44:42
URL: http://petersson84.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0