Hemmagjorda smycken

Alla dom stenar jag köpte för inte så länge sen ligger fortfarande kvar i sina påsar, utan en diamantborr så kan jag inte göra något alls med dom =/
Tråkigt som fan.
Dom små stenarna är lättare att använda då dom går att limma fast åtminstonde, dom är inte så tunga att dom ramlar av!

Jag gjorde örhängen av ett par av de små stenarna.
Limmade stenen med ett tvåkomponentlim (Epoxy) och tog en kedja från ett par gamla örhängen och there you go! nya örhängen!



För ett tag sen köpte jag Smycketråd/wire för att försöka mig på att göra ringar.
Något jag inte räknade med var att den wiren var så J*vla omedgörlig!
Egentligen ska sånna ringar göras av äkta silverwire/tråd, men silvertråd är jävligt dyrt och det har jag inte råd med, smycketråd är billigt som fan, så jag fick kompromissa.
Anyways, inte värt att göra smycken av smycke tråd, det behövs silvertråd, dom är helt olika, silvret är snällare helt enkelt.
Men det är inte alltid så lätt o veta om man inte gjort det innan, men man lär sig iallafall och tur är väll det.



Nu har jag iallafall användning för alla dom pärlor jag köpte på rean två jular sedan.

Vad som är bra med att ha en morsa som också gillar alla sånna här hobby grejer, det är att jag slipper köpa massa, hon har redan alla grund grejerna, tänger, verktyg osv.
Men vad hon har undanhållt mig är dessa fina! :



Stenar!

Min morsa hade tydligen massa undangömt, vilket hon inte visade mig förens nu.
Min morsa och farsa brukade samla på stenar och trumla dom själva.
Dessutom så informerade hon mig om att stenmässan i göteborg är nästa månad.
Så ännu en grej att se fram emot =)

Jag har varit på stenmässan flera gånger, fast det var flera år sedan sen sist. älskade att kolla på alla fossiler och coola stenar.

Jag vill ha lov nu! Jag vill kunna sitta i några timmar oavbrutet och pilla med allt =) har inte scrappat på några veckor heller, kanske är det mitt hjärta behöver för att sluta betee sig som en studsboll med damp...

Kommentarer
Postat av: annah

ohhh va fina smycken du gör. du är verlkigen pysslig du!

2009-03-05 @ 17:51:53
URL: http://nybylivet.blogspot.com
Postat av: Acke

Örhängena å ringarna blev ju riktigt fina, du är ju bra på vad du gör :) själv har jag gjort lite armband å så med tentråd å skin har la det liggande här någonstans så du kan få se, men min mor är med sån med stenar å ja pyssla :P hehe ^^ (vet ej varför jag inte tänkt på det innan men ja så kan det va) ha det fint ^^

2009-03-06 @ 15:50:45

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0