Hyffs?

Om du var medveten om att någon var allergisk mot något, i detta fall ett djur.
Tar du då med dig djuret hem till personen i fråga?
Mitt svar på den frågan är iallafall nej, det tillhör vanlig hyffs att inte göra det enligt mig.
Men inte alla delar min mening.

Min mormor och morfar delar inte den meningen. Dom har både hund och katt, visst katter kan man inte släpa med sig hur som helst riktigt som man kan göra med hundar. Men den där hunden dom har släpper dom aldrig ur sikte, den åker  med i bilar och följer med hit, hem till mig när dom kommer på besök. Trots den uppenbara allergiken = jag.
Vi har även varit tvungna att passa hunden här hemma hos oss.

Min farmor har genom åren också dragit med sig sina hundar när hon är på besök, även hon är fullt medveten om att jag är kraftigt allergisk mot hundar.
Hon har även bett oss passa dom vid flertal tillfällen, vilket vi har fått göra eftersom hon ingen annan har och hennes son/min farsa, inget är o ha.

Min far då, har även han 2 st hundar. Och hör och häpna när jag säger att även han släpar sina pälsfällande djur hit till lägenheten när han hälsar på.

Min syrra skaffade sig 3 råttor, trots min uppenbara allergi och pga det måste jag ta allergitabletter varje dag för att inte vara halvdöd. Hennes kompisar släpar hit hundar och råttor och alla andra sorters djur hit.

Så i förrgår så skulle min farsa tydligen ha annat för sig på kvällen/natten och hans morsa/min farmor, vägrade ställa upp som hundvakt eftersom hon är trött på honom. Vem åker på det om inte vi då?

Ha en icke rumsren valp i huset som pinkar överallt..... wiihooo.

Det var som tur va bara över natten, och han hade inget val än att lämna den hos oss.
Men... sen så blev min syrra sur när hon fick reda på att hennes föredetta kompis höll på och passade min farsas hund under dagen att hon åkte hem till honom och drog hit hundjäveln igen! Trots att min farsa är hemma och är fullt kapabel till att ta hand om hunden helt själv.

Varför? jo för att hon ska kunna säga till den föredetta kompisen att hon har hunden...... småbarns maktkamp kan man väll kalla det för antar jag.

I vilket fall som så går morsan på det, jag blir arg.......... ingen fattar varför jag blir arg... INGEN!

Jaa, arg är jag minst sagt.
Snacka om att man får intrycket om att ingen bryr sig. Riktigt besviken är jag.

Skulle någon utav dom varit allergisk mot Mitire/Isildur, skulle jag då f*n inte tvingat på dom mina gojor.

Min mormor och morfars hund står jag ut med, för att dom hjälper oss såppas mycket ekonomiskt och så.
Men min att min farsa har mage att slänga till oss sina hundar blir jag bara äcklad av. Tjänster, tjänster, allt han ber om.... Man kan inte alltid bara ta och ta, man får ge ibland med.  Han om någon borde ju bry sig om sina barn.



Djur i all ära..... men fan, ibland är det nog!

USCH!

Kommentarer
Postat av: Acke

Lider med dig... tycker det är fördjävligt, vafan man måste respektera folk med allerig, även om djur kan va trevliga om någon i ens omgivning inte tål dom så ska man ju ta hänsyn till det! ne fyfan... dom borde ju ta hänsyn till dig, menar du är endel av familjen å ta dit hundar till din far för han inte kan lämna dom någon annanstans är la en sak, men å ta dit hunden bara för att djävlas med en föredetta vän å det straffar dig det är rent ut sagt riktigt respektlöst...

2009-03-22 @ 21:59:24

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0