Äta mögel

Jag är ganska noga med att kolla datum på mat, och min mor kan ibland finna mig ganska jobbig när jag frågar om allt är gammalt hela tiden.

Och de få gånger då jag faktist inte kollar datum utan bara äter så inträffar det jag försöker undvika annars, alltså att det man äter är gammalt.
Och det inträffade precis, förutom att datumet på brödpåsen faktiskt var helt okej. Tyckte mackan luktade lite mysko, men man vet ju aldrig vad dom lägger i bröd nu för tiden. så jag tog en tugga och svalde. Tycker att det luktar ännu mer mysko nu och finner två mögelfläckar på undersidan av mackan. Yum yum.
Det var alltså min middag, en tugga möglig macka, för vi har ingen mat hemma och jag litade på att mackorna skulle mätta mig. Men icke.

Surt sa räven..

Kommentarer
Postat av: Giulia

Sv: Ja jag håller verkligen med dig, det är jätteviktigt att uppmärksamma valet. Jag går i en EUinriktad klass och kan därför inte relatera till att inte ha fått någon information om EUvalet för att jag bombas med info. haha!



Fy, jag har typ mögelfobi! Usch. Jag lider med dig! :P



KRam,

Giulia

2009-05-08 @ 23:43:02
URL: http://giuliaburman.blogg.se/
Postat av: Giulia

Sv: Just det jag glömde säga att jag också helt och hållet var för pirat partiet ända tills jag fick veta att de är mot EU. Jag är för EU men jag tycker att internet behöver försvaras. Kanske trots allt blir pp, EU kommer ju inte direkt att försvinna bara för att pp får lite att säga till om vad gäller internet och fra-lagen!



/Giulia

2009-05-08 @ 23:46:35
URL: http://giuliaburman.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0