Studenten!

Jag tog studenten igår och det var en lång dag men skoj, en upplevelse.
Och det var mirakulöst nog väldigt fint väder, om än lite blåsigt.

Min söta syrra, moi, den glade studenten och min fina mor.


Min far som faktist kom! och syrra med mig igen.

På vägen hem


Mamma har hajat min kamera lite



Här började vi med frukost, lärarna hade dukat upp fint och vi fick cider och smörgåsar. Vi gjorde även våran klass-skylt där på bordet där jag hjälpte till efter denna bilden.


Det var mycket folk som väntade ute på skolgården, och detta var bara första omgången. Kom fler andra omgången!


Efter det så drog alla studenten hem till sig och var med vänner och familj, och vi gick och käkade på Burger King! haha. Fin middag, men det är så himla gott!

Sen till kvällen var det studentfest där större delen tillbringades i den lååånga kön på utsidan, väl inne var det faktist inte så mycket folk, vi tog en cider och kollade läget. Men vi hade lite höga förväntningar på festen och efteråt så var man verkligen döv.
Den fina stämpeln man fick stod: Betalt, tyckte det såg lite kul ut! Nästan som man blivit såld ;P
Efter festen på hemvägen så missade jag spårvagnen och fick vänta i över en halvtimme ute i kylan, frös ihjäl mig eftersom jag inte hade mycket på mig.


Trots att jag tagit studenten så kommer jag läsa några kurser till, men just nu känner jag bara att det är för det bästa, arbetsmarknaden är ju inte den bästa just nu och jag har ingen aning vad jag vill göra än med högskolor och utbildningar. Så då får jag lite mer betänke tid!

Kommentarer
Postat av: Emma

STORT grattis!!!!!!! Hipp hurra! Att fortsätta plugga är kanon om man inte är allt för skoltrött. Jag är så glad att jag fortsatte plugga direkt efter gymnasiet. Nu har jag en utbildning. Nu kan jag börja vidareutb. precis när jag vill, men beh inte stressa :)

2009-05-29 @ 11:27:43
URL: http://petersson84.blogg.se/
Postat av: Ulrika

Grattis till studenten föresten:) Tack igen för din underbara beskrivning. Tänkte på vad du skrev att en del vill inte lära ut vad de kan, visst är det synd. De missar lixom hela poängen att kunna växa i tacksamhet isället för att sitta ensammen och förkrymt i själen med makt och kontroll. Är det så det är ? Jag älskar att lära ut allt jag kan och känner mig hedrad att få lära . Ja,ja alla är vi så olika. Ha en trevlig helg ska jag jobba och pärla på:)

2009-05-29 @ 13:19:13
URL: http://bokstaverat.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0