Fjäderplockning

Idag var det först prov, på genetik och gentekning, inte lika roligt som det låter.
Sen var det meningen att jag skulle redovisa ett arbete, jag hade förberett mig med bilder och minneslappar och så, men så blev det inte av så det blir nästa vecka istället!
Gick jag och var nervös i onödan. Jag hatar redovisningar och tal. Usch usch usch.

Innan det så försökte jag ringa till Blå Stjärnan, som är ett djursjukhus, angående Isildurs plockning som jag vill få kollad.
Men trots att jag ringt varje dag i tre dagar, så har inte kommit fram! Och dom har så dumma tider med! 11-12. Alltid då man är i skolan eller mamma är på jobbet så ingen av oss kan ringa!
Iallafall så fick jag nog och gick dit istället, frågade lite i receptionen, fick lite information om cirka priser och hur det går till och så, vart jag skulle vända mig.
Receptionisten sa att som mest kunde det gå på 4-5 000:-. Så  ja... Saftigt värre ?! Och han är inte försäkrad.
Men förhoppningsvist så blir det inte riktigt så saftigt.   Men vad gör man inte för dom man älskar?

Så jag har snackat med mamma och fått klartecken där ifrån, även hon sa att vi får kosta oss på det. Gojorna är ju ändå mina älsklingar. Och efter hälsokollen ska jag även försäkra Isildur, eftersom han redan nu har  problem, så kan jag tänka mig att det blir mer.
Så imon ska jag ringa igen, få tidsbokning snarast möjligen, och nåde receptionisten om hon inte svarar och jag ska behöva gå dit igen, djursjukhuset ligger lite avsides nämligen.


Det konstigaste är att Isildurs problem som han har, är något han haft med sig från uppfödaren, och jag känner mig faktist lite lurad. Man tycker ju att uppfödaren har koll på sådant.
Redan första dagarna så visade han ett konstigt beteende där han mitt i en lek eller när han äter, blir hysterisk på sin vinge och typ morrar och biter på den.. Först så trodde jag det var en lek. Hundar kan man se göra så ibland.
Men nu i och med  plockningen och att han aldrig putsar sig.. Så börjar jag undra om det inte är något helt annat.
Mitire kan sitta och putsa sig i timmar, så fort man blåser eller pillar på henne så putsar hon sig.
Isildur? Han har putsat sig kanske fem gånger vad jag sett, jag tänkte inte så mycket på det heller, men att inte putsa sig är ändå ett tecken på att allt inte står rätt till.
Jag trodde dock att det kanske var individuellt, alla putsar sig olika ofta och mycket.

Men hellre ta det säkra före det osäkra och innan det går för långt.

Jag önskar nästan att Isildur har någon sorts svampinfektion i huden eller dyl,  inte för att jag vill att han ska vara sjuk, utan för att det är något man kan bota, det är lättare att bota något sånt än det är att ändra något som handlar om miljön.
Han får bra mat, han får stimulation, han är med och ute överallt, får tillräckligt med sömn, har stor bur.

Vad ska man ändra på?

Så ja, vad ska man hålla tummarna på?


Det självklara är ju att han ska bli frisk iallafall... Bara det och inget annat, accepterar jag.




Gör ont i mitt hjärta när jag ser hans bröstkorg.

(Verkar gilla att vinka till kameran?)

Kommentarer
Postat av: Emma

Vad jobbigt för honom. Jag håller tummarna för att ni får reda på vad som är fel och att han kan botas. Jag förstår dina tankar! Han har ju världens bästa ägare, så det måste vara något annat :)

2009-05-19 @ 12:04:58
URL: http://petersson84.blogg.se/
Postat av: Tonårsliv by Leonora - Back in the game again

Hoppas du får en härlig dag! :)

allt väl?

2009-05-19 @ 12:07:38
URL: http://magiskaminnen.blogg.se/
Postat av: Anna-Carin

Håller tummarna för att det ska vara något som går lätt att bota. Han är för söt, den lilla plutten =)

2009-05-21 @ 22:18:38
URL: http://annacarinpetersson.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0