Servostyrning

Igår fick jag prova på att köra en släktings bil, och den har nämligen inte servostryrning. Enkel förklaring är att en servostyrd bil är lättare att "ratta".

Kan ju säga att efter o ha kört hennes bil så lär det vara det viktigaste jag kollar på, på mina framtida bilar. Servostyrning!!!
Det var inte behagligt alls i armarna, man fick häva sig på ratten varje gång man hade en skarpsväng, och det kändes som om man inte skulle hinna svänga tillräckligt och att man skulle köra in i något.

Nej usch, inte alls en rolig grej det där med att inte ha servo.
Den skönaste bil jag någonsin kört var ju körskolans bilar, de hade ju übermoderna bilar med datasystem o grejer, deras rattar var var minsann något o snacka om! *drömmer mig bort* Behövde bara tänka tanken så svängde dom, nästan.


Denna skulle ju inte sitta helt fel ;)




Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0