Gyllene ögonblick.

Något man verkligen får reflektera över när det kommer till min utbildning, och speciellt praktiken, är hur man tänker positivt, inte bara om andra, om egenskaper och resurser, utan om sig själv och tar vara på små, små saker i vardagen.


T.ex. vid våran första träff med tjejgruppen, åk 4-5.
Jag och min kollega var nervösa över att hålla grupp själva, men i slutet fick vi en sådan fin reaktion av en av eleverna, hon sa "Jag hoppas inte jag blir sjuk nästa vecka!" Med ett jätte smil. För de hade tyckt det var så roligt med vår grupp, så dom såg fram emot nästa gång! Och det var ett riktigt fint beröm för oss, för tydligen hade vi iallafall gjort något rätt!

Så varje dag så har jag nästan fått för vana att tänka på små fina ögonblick, det kan vara när jag sitter ute och känner doften av sommar, en sådan liten grej kan få mig nästan helt berusad av lycka.

Eller att det går att gå ute utan jacka, att Isildur är på kel humör, att Anárion är på bushumör, när min stora lillebror kommer fram och ger mig en puss på kinden för inget särskilt. Dä ä livet dä!




För övrigt bara 3 veckor kvar på skola/praktik, helt sjukt.

Har ni några gyllene ögonblick att dela med er av?

Kommentarer
Postat av: Lesly Valencia

Jaha jo det är klart att de blir mer pratglada när de är tsm. Mammas goja är väldigt skrikig. Vill bara att Sookie inte ska ta med sig "ovanan" hem sen. Jo hon är ganska tystlåten av sig. På morgonen kan hon vara lite gapig men det är väll för att hon har mycket energi och vill ha mat och såå förmodar jag.



Ok men tack för din kommentar, låter vettigt. Vore kul om du lägger ut bilder och skriver lite om eran morhuvade ibland. :)



Hur gåre förresten med plockandet? bättre?

2012-05-06 @ 22:57:41
URL: http://leslita.blogg.se/goja
Postat av: Emma

Åh vilken liten sötnos :)

2012-05-07 @ 14:44:09
URL: http://peterssonemma.wordpress.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0