Twilight



Sådär såg träden på gården ut igår morse, helt taggiga av frost, såg fint ut, då vi inte haft någon snö alls nu i vinter.


Vi var i skatås idag som är en motions slinga/center, gick en stund och fick lagt på några timmar på min idrotts tenta.
Kallt som satan var det och jag ångrar att jag alltid ska vara så envis och inte ta med mig min astma medicin i tron om att jag mirakulöst botad eller nått.

Sen påväg hem så hoppade jag av på avenyn och sprang in på Akademibokhandeln, chansade för att hitta 3 böcker som varit slutsålda överallt.

Nämligen böckerna som Twilight filmen är baserad på!
"Om jag kunde drömma" "När jag hör din röst & "Ljudet av ditt hjärta" av Stephenie Meyer.



Eftersom filmen är sån succé och svin bra, så måste ju böckerna vara ännu bättre, vilket till 99.9% alltid stämmer.
Då vill man inte gå miste om en sån serie!

Får vänta lite med att läsa dom, den sista boken (eller iallafall den sista som är utgiven hittils) kommer ut på svenska i mars, så jag kan läsa dom i sträck.
Just nu håller jag ändå på och läser en bok som heter "Locke Lamoras lögner", lite Oliver Twist över det hela, fast bättre.




När jag läste ut 3an på Eragon häromdagen så blev jag lite besviken, jag hade helt missat det där om att det ska komma en till bok, en 4a i serien.
Så när det var ca 50 sidor kvar på boken så känner jag panik och undrar hur fan författaren ska klämma in slutet och allt på de få sidorna.
Men ja, på sista sidan i boken står det sen att det kommer en till, då är det bara att vänta ännu några år på att han ska få klart den med.

Surt sa räven, jag som förväntat mig alla goda hemligheter som ska avslöjas.




Vid skatås, där hade dom snö, och ett litet vattenfall som såg ut som det glittrade av koppar.

Kommentarer
Postat av: Anna-Carin

Tack förhjälpen, du e guld!! jag tackade digpå minblogg oxå =)

2008-12-30 @ 20:02:39
URL: http://annacarinpetersson.blogg.se/
Postat av: emma

God fortsättning!!! Från Gonzo, Emma och Ebba =)

2009-01-01 @ 11:17:37
URL: http://petersson84.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0