Allergi

Jag hade rätt att jag inte kunde sova på rygg inatt! och det var så himla kvavt i sovrummet att jag trodde jag skulle dö.. Hade på fläkt som jag tog ute hos min mormor, men det hjälpte inte sådär jätte mycket, jag var lagom illamående hela natten typ.... Vaknade flera gånger, och en av gångerna var jag tvungen att gå upp för jag kände mig yr och brusig i örona. Gick och skvätte lite kallt vatten i ansiktet så blev det snart bättre så jag kunde somna om =/
Käkade i bamba idag för första gången på flera år, och maten är fortfarande lika äcklig.. Visserligen var pastan god, (det var pasta sallad) men kycklingen är ju i princip rester? Elever är ju soptunnor nu för tiden verkar det som, vi är bara värd det sämsta av det sämsta. Det är väll tur att man inte blir sjuk =S
Var även hos skolsyster, och jag har ingen aning om varför jag skulle vara där, allt som kan göras för att förbättra saker och ting har redan vidtagits. Jag går ju på sahlgrenska och kollar upp allergier och astma och allt... Sålänge det inte finns bättre mediciner finns det inget man kan göra riktigt.
Just nu är det jätte jobbigt, vanligtvist så fungerar denna allergimedicinen jag har nu.. men bara till en viss gräns verkar det som.
Jag är ju pälsallergiker och vi har råtta här hemma.. med tio råttbebbar så vi kan inte riktigt städa buren eftersom mamman kan stressa upp sig och äta upp ungarna, så där är jag tät i näsan, nyser och kliar i ögonen.
Sen har ju mormor hund och katt och där är vi minst 2 gånger i veckan, sen har ju farmor hund och 4 valpar som vi umgås med mycket, sen har ju min farsa två hundar.
Sen är det pollen, gräs, gråbo, timotej, mögel osv.... så det är medicinen övermäktig... så jag har inte mått bra.. urk
Blir bättre snart intalar jag mig själv.
Har ju nässpray och ögondroppar, om det inte vore för att nässprayen innehåller cortison och då blör jag näseblod och ögondropparnas biverkan är brännande känsla i ögonen, vilket jag får varje gång. Brännande. Så det är ju också uteslutet. Suck

Något posetivt är att vi ska gå och boka in tatuerings tiden snart! najss! vet vad jag skall ha och har fixat texten. Jag ska också boka drak tatueringen samtidigt tror jag, eller åtminstonde prata med honom. Sen texten får hans "medhjälpare" göra, eftersom han ingen direkt väntetid har så kommer jag nog få gjort den snart. Han är duktig också så det är skönt.

To do denna veckan är först att bli klar med sista arbetet i religionen, sen är den kursen finished = VG Sista psykolgi arbetet klart = VG/MVG? och matte prov på torsdag, plus om jag hinner, svenska B hemtenta... så är jag en goood bit påväg. Får plugga massa på sommarlovet med tyvärr.... men vill man bli klar med kurser som är två terminer snabbare får man ju plugga hemma... på så sätt hinner jag med mer kurser nästa termin, och blir kanske klar med skolan snabbare!



Kommentarer
Postat av: Ida

ush jobbigt med allergin. Det låter ju asjobbigt. Tacksam att inte jag har ngt sådant.

2008-06-02 @ 20:31:14
URL: http://iday.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0