Pyssel

Pust...
Måste nästan säga att jag ångrar att jag lade ut en annons.... Alla olika köpare ska ha bilder på den och den och den köparen ska ha bild på bara hanar eller bara honor och frågar om den är den sorten, har den teckningen är den här färgen.... och det finns typ 1000 olika teckningar och färger. jag kan inte alla!?  Jobbigt må jag säga.

Men då kommer dom ju iallafall till bra hem kanske. Några som kan något om råttor, så får man tänka istället.

Igår satt jag och pysslade lite med mina canvas tavlor som jag köpte på netto för tio kronor, Jag ville ha något som har med fantasy och göra och jag orkar inte sätta mig och måååla..

så det blev att jag skrev en dikt istället. På Alviska... eller närmare bestämt på Tengwar som det heter.


Dikten så man förstår:


All that is gold does not glitter,

Not all those who wander are lost;

The old that is strong does not wither,

Deep roots are not reached by the frost.

From the ashes a fire shall be woken,

A light  from the shadows shall spring;

Renewed shall the blade that was broken,

The crownless again shall be king.


Av: J.R.R Tolkien


Den handlar om Aragorn.


Det är faktist den andra raden som jag ska tatuera in: Not all those who wanders are lost.  <3     Nästa månad tillochmed!


Anyways.. Tavlan är inte klar jag ska måla någon sorts ram runt om i något keltiskt mönster tror jag, får se vad jag hittar på till dom andra tavlorna.
Den var inte helt enkel måste jag säga, gör man fel så går det ju inte bort...



Klicka på bilden


Kommentarer
Postat av: Anonym

fintfejt..:) men du, skulel du kunan ta bort det där som e på min blogg. jag vill nog bara ha bilden på mig och mitt namn. Ta bort allt det andra. Om du skulle vilja göra det?:)

2008-06-14 @ 18:05:17
URL: http://iday.blogg.se/
Postat av: Anonym

Ja det är till honom! haha vad tror du...passar den en riktig karl? haha

2008-06-14 @ 18:06:56
Postat av: Anonym

Eller du...jag ha det som jag har det nu. haha jag e velig. sorry men jag tröttnade på den andra designen du gjort..haha hoppas inet du lagt ner typ hundra år på den:S

2008-06-14 @ 18:10:30
URL: http://iday.blogg.se/
Postat av: Lisa

Heey ! ja d ska bli suuuper kul =) tar med kameran så klart ;) vad fin dikten på tavlan blev !!! Du e grymt duktig =)

2008-06-14 @ 19:02:54
Postat av: annah

Supermegajättefin tavla! Gillar den skarpt!

Tack för kommentaren i bloggen. Jo det var en pärs att han var så dålig, och vi som bara trodde att det var för tanden. Men slutet gott allting gott :)

Ha en underbar dag!

2008-06-15 @ 10:03:08
URL: http://www.nybylivet.blogspot.com/
Postat av: vaniljlatte

Fint!

2008-06-17 @ 00:20:53

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0