Skrämmande påsk

Idag är det påsk, men vi har inte gjort något speciellt ändå, inte ens ätit några ägg!!! Om man inte räknar med choklad ägg.
Men jag får ta igen det imorgon.
Var skönt väder idag, vi var hos mormor, gick ner och satte oss vid vattnet och njöt i solen, folk plaskade omkring i vattnet. Sommar och sol! .. (och massa insekter) säger jag bara!


Den påsk jag minns bäst från när jag var yngre var när min morsa och farsa skulle försöka göra mig glad genom att lura mig.
Jag var förtjust i påskharar, och funderade mycket på hur påskharen kunde komma in i vår lägenhet för att lämna alla godisägg.
Så på morgonen innan jag vaknade så hade mina föräldrar klippt av en stor tuss med brunt hår, från just ett kaninskinn som min farsa hade!
Och satt fast i vår brevlåda i dörren.

Och dom trodde jag skulle bli helförtjust på bevis att påskharen fanns och till deras besvikelse så börjar jag störtlipa eftersom jag trodde att påskharen hade fastnat och skadat sig i vår brevlåda! haha!
Jag minns att jag tyckte det var jätte hemskt! Tror jag var 5 år eller något då.

Hoppas ni alla fick en fin påsk. =)

Vad är ert bästa påskminne och vad gör ni till påsk ?

Kommentarer
Postat av: Anonym

haha va sött ^^ dock ett litet misslyckande med att du grät men ja det är sött ändå hahaha ^^ glad påsk på dig :)

2009-04-12 @ 22:32:25

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0