Vår

När jag var ute och gick förut så såg vi en fiskmås, vars ena vinge bara hängde i en konstig vinkel åt sidan, helt söndertrasad. Kunde inte flyga. Den bara gick omkring där.
Gör ont i mitt hjärta när jag ser sånt, förr sket jag i fiskmåsar, men fåglar i allmänhet liknar Mitire & Isildur så mycket att jag blir helt blödig.
Såg en kråka inne i stan en gång som hoppade på ett ben, det andra var helt borta. Samma känsla då. Dom liknar mina gojor för mycket för att jag ska klara av det. Usch.

Just nu tar jag en paus från lite plugg. Har Rättskunskaps prov på fredag. Kan ju säga att det är mycket samhäll, EU, FN osv i kursen. Vilket jag inte trodde, det intresserar mig inte ett dugg, så jag får se hur det går med att hålla fast det i skallen tills jag ska skriva ner det på papper!

Men annars är det bra, det är nästan riktigt sommarväder ute, folk går med T-shirt och kjolar.
Påsklov nästa vecka, vilket innebär total avslappning för mig. Så just nu mår jag fint!



Parken brevid min skola är fylld med krokusar, hela gräsmattan ser lila ut, riktigt vårigt och fint! Fast de på bilden är lite mer åt det blåa hållet ;P men dom är fina ändå!

Kommentarer
Postat av: annah

men åhh du har ju vår på riktigt!

här i goa norrland är det fortfarande slask och en halvmeter snö så långt ögat kan se.....

2009-04-02 @ 18:01:50
URL: http://nybylivet.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0