Oväntat tillskott... Again

Min farsa fick en råttunge från våran råttkull sistens. Han bor i en liten stuga och råttan har fått bo lite hur som helst, hon kan vara inne och ute i sin ganska flexibla bur.
Iallafall så när han förut skulle ha upp råttan så har hon fått ungar!
Så han, som precis blivit "hemlös" då kommunen bestämde sig för att riva hans stuga, kan inte ta hand om både råtta och ungar, när han inte riktigt vet vart han ska bo än och har sin hund och ta hand om också.
Så då ringde han oss så fick vi ta hand om dem, vi har ju ändå egna råttor och vet hur vi ska göra resonerar han.
Såå.. jaa....
Lite skoj kanske, alltid skoj med bebisar.. mindre skoj med allergin och att det är vi som får utfodra dom med barnmat och sådant inte så billiga saker.
Det som också är lite mindre roligt är att det förmodligen är en vildråtta som gjort henne på tjocken. Såvida det inte var en jungfru födsel det vill säga...

(Undra hur det fungerade då? Pressade hon upp röva mot gallret? Jäkla råtta)

Och ifall det finns några risker med det, sjukdomar och sådant?
Jaa, kanske ligger här med pesten om några dagar haha
Jag får kolla runt lite på forum... är säkert ingen fara, men det känns ju inte lika "fräsht" om man nu kan säga så.
Kommer nog inte pussa på domma som jag gjorde på vår förra kull, då var ju båda iallafall tamråttor..

Nej ja hoppas bara att alla ungarna klarar sig, hela 6 stycken är det.... men iomed att jobbargubbarna bara kom och kastade ut alla pappas saker ur huset,  rev huset på en sekund och hällde ut råttan på marken iförrgår... Av ren elakhet förmodar jag. Inte många som gillar råttor.
Så kan hon ha fött av stressen av att bli av med hus och alltihop.. och hon är ganska uppjagad av att ha kommit till ett nytt ställe...men här har hon iallafall varmt hus och mat.
Får hoppas hon lugnar ner sig och lägger sig så ungarna får dia...
Tycker det är så synd ifall någon unge dör.. haha. bebisar som bebisar dom kan ändå smälta hjärtan. Eller man kanske bara blivit lite blödig?


Annars idag så har jag övningskört bara... går riktigt fint. måste börja köra lite mer regelbundet, så jag kan ta körkortet någon gång, annars lär ju dyrt bara bli förnamnet...
Huvudvärk har jag med, så huvudvärkstabletten jag tog för 1 timme sen har inte fungerat.
Jag har dock promenerat en jävligt lång bit idag för att hämta råttorna... så jag förtjänar att smälla i mig lite chips med cola! Lite tröst mot huvudvärken.

Jag såg föresten på "What happens in vegas" igår, med Ashton kutcher och Cameron Diaz...

Rekomenderar jag! Den var jätte rolig!



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0