Über boring friday, with some sugar on top!

Tog fram alla mina pärlor tänkte att jag kunde hitta på något.
Mina favorit färger är rött och grönt.
Men pärlorna var övervägande rosa... eller aa, nästan enbart rosa, varför rosa? Jag gillar inte ens rosa något speciellt...

Var nere hos farmor och hjälpte henne med hennes nya dator då hennes förra crashat, jag fixade den på ungefär 5 minuter, när inte han som fixade den åt henne och installerade allt kunde göra det, eller andra hon har frågat om hjälp.
Så hurra för mig..... jag har alltid sån otrolig tur när det gäller att fixa problem på datorer, har ingen aning varför. Men jag lyckas alltid fixa sånt.
Kanske borde satsa på något åt det hållet som framtid snarare än Socionom linjen som jag tänkt...

Mitire har varit väldigt extrem dom här dagarna.. Först så har hon varit extremt snäll.... sen så slår humöret över på en sekund och hon attackerar mig och biter mig som en idiot.
Så min högra hand ser ut som... ja som om jag har lepra eller nått.
Har fått för mig att jag får mindre ont i höger handen därför hanterar jag bara henne med den haha, så jag ser lite mongo ut. Helt sårig, blåmärkig och svullen på höger handen medans vänster är helt fin.

Funderar på ifall jag verkligen vill ha ett fjäderfä till.. Men kan jag verkligen ha en sån otur en andra gång med?
Hon är ju hur go som helst mot min morsa, har inte bitit henne en enda gång, någonsin... Det är ju hennes partner, hon ska ju mata och ta hand om mamma.. Funderar på vad som dragit henne mot mamma egentligen..... luktar hon annorlunda? haha
Jag var ju ändå den som matade, städade, bytte, tränade, kelade och lekte med henne... mamma bara var där... som en blobb...          hahaha.
Kanske är därför? Jag är hennes slav, och så var det mamma som fick all kärlek!

Ja, mamma får helt enkelt inte gå nära den lilla krabaten, så han inte kan favorisera henne...


Har fått lite bilder av uppfödaren



Här är det snart nya tillskottet =) Vilken sötnos va!!!!!


En liten pojke på 5 månader, en svarthuvad vitbuk som dom så fint heter, eller Caique på engelska.

Och eftersom han var lite dyr, så kan jag inte hämta honom fören nästa månad. Måste spara, spara. It really sucks.

Har inte kommit på något bra namn än, ni får gärna komma med förslag! Gärna lite roliga ovanliga eller fantasy.

Kommentarer
Postat av: emma

jag fascineras verkligen av din gojja :) ursöt :) Att han kan vara så elak..Gonzo har varit såå duktig nu senaste dagarna..sitter till o med ensam i buren utan att skrika. Skönt! Ha det bra..kram

2008-08-16 @ 21:36:33
URL: http://petersson84.blogg.se/
Postat av: Anna-Carins hekstiska liv

Förslag på namn: Gromit, Totte.....hehe...min syster som kommenterat nedanför...vi "delar" på våran lilla Gonzo...

2008-08-18 @ 07:30:45
URL: http://annacarinpetersson.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0