Handgjord ros och råttbebisar

Idag är det sveriges nationaldag.. så, heja sverige! eller vad man nu säger.

Jag har legat och solat och blivit påhoppad av hundar och biten av katter, så jag har haft fullt upp ;P
Mormors hund är nämligen väldigt på, och hennes katt biter en i tårna när den e hungrig.

Åt svenska jordgubbar och grädde till efterätt jätte smarrigt, men medan alla andra delade sina jordgubbar i små bitar så försökte jag käka dom hela och stora, gamig som man är.
Vilket resulterade i att jag tröttnade på gubbarna ganska snabbt.

Igår så satt jag och stirrade på råttbebisarna ganska länge för att se om någon ens ville kika med ögonen men det var ingen som var intresserad, och nu när vi kom hem så har nästan varenda jävel öppnat dom förutom de 3 ljusaste.
Springer som fan gör dom med, man kan inte ha dem alla ute samtidigt då dom springer åt var sitt håll.
Vi prövade med att lägga fram lite välling för att se om de var intresserade, man ska börja vänja dom vid mat nu när dom öppnat ögonen, men dom forsätter dia tills de är 4-5 veckor.
Det var bara 2 som var intresserade och mamman som skvalpade i sig hur mycket som helst, resten sprang så långt bort dom kunde komma från vällingen, antar att det betyder "nej!" ;P
  
Se så söta ögon, och bra klättrare är dom redan med!


Igår när jag hade tråkigt så fick jag för mig att göra en ros och detta är resultatet:



Den är gjord av kaffe filter, den var ganska svår att göra eftersom jag hade helt fel tejp för detta.
Man ska egentligen ha blomster tejp, men jag hade vanlig dubellhäftande scrap tejp och den är väldigt skör.
Jag hade heller inte så mycket färger och välja mellan för jag har inte så många distresser (en sorts koncentrerad flytande färg som blandas med vatten) och jag äger inga vattenfärger.

Skaftet är bara ett vanligt grill spett som jag målade med skimrande grön målarfärg, skulle gjort blad om jag orkade, men jag ville bara prova och bli klar så snabbt som möjligt, den tog ca 30 minuter att göra med att klippa ut bladen osv. inte så farligt, men sen så är den inte så noga gjord heller. och pga tejpen så är den väldigt ful på undersidan =/




Nu ska jag lägga mig och slappa lite, sen in i duschen!

Kommentarer
Postat av: Lisa

Tjoho ! så grymmt snygg ros du gjort =) hur i hela gör man en sån ?

2008-06-09 @ 13:59:57

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0