Tandläkare med julkänsla

Igår var det dax att gå tillbaks till tandläkaren igen och laga det enda hål jag hade efter checkupen.
Eftersom de var osäkra på hur de skulle fortskrida med hålet, om allt var okej eller inte, rotfyllning eller ej.
Så satte de in en temporär lagning, som ska sitta i ett år, och låta pulpan återhämta sig. För att sedan se om tanden är okej eller om det ska behövas en rotfyllning (usch, aldrig gjort det innan men det låter hemskt haha.)

Anyways, tre sprutor senare, en hel del blod och väldigt öm i käken. (man kan ju inte låta bli att glo i spegeln under tiden heller...) Så lägger dom i gojjet i lagningen och den smakar Nejlika! Ni vet det man brukar stoppa in i apelsinerna och hänga upp till jul!

Det var rena rama julfesten inne i munnen på mig.

Även idag smakar det nejlika och jul. Ganska roligt, undra ifall dom byter smak efter säsong ? haha.
Nej men det var ju en god smak för en gångs skull, istället för plast smak eller äckliga kemikalier.

Även hittat en ny(?) glass som är vanilj och pepparkakor som jag var tvungen o smaka.
Jätte god! Smakar verkligen pepparkakor och mjölk.   *mmmmmmmmmmm*
Någon som smakat den? om inte, gör det :)

Julen here we come!

Kommentarer
Postat av: Ulrika

Satt och tittade på bilden där Mitire duschar under kranen och en tanke slår mig. Kan det vara så att strålen helt enkelt är för stor och tung för henne, så att hon är rädd att hon ska tippa ned i slasken? ;) Det är av egen erfarenhet jag tänker så.

2009-10-25 @ 23:57:58
URL: http://bokstaverat.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0