Nytillskottet

Sen sist har den hänt en del, och denna lilla pojk är något av det nya. Nytillskottet heter Anárion, är ca 10 månader. Jag köpte honom i november hos en kvinna uppe i stockholm som inte kunde ha kvar honom pga grannklagan. Han är dock mer tystlåten än Isildur, även om Isildur lärt upp honom i gapandets konst sen han kom hit! (Han är dock från samma uppfödare som Isildur är från, roligt!)

Isildur är sån aktiv fågel, som även vart en stor fjädernoppare, även om det blivit mycket bättre på senare tid. Så jag kände det var bäst att skaffa honom en kamrat som kunde hålla jämna steg med hans energi, och detta har gått bättre än väntat. Dom bor ännu inte på heltid i samma bur, men spenderar hela dagarna ihop i princip! Att flytta ihop två gojor är heller inget man bör stressa, men jag hade oroat mig över om dom ens skulle klara av att bo samman, men dom kom bra överens relativt snabbt. Efter några tjuvnyp och sura miner såklart.

I övrigt så är Anárion väldigt sprallig och aktiv och man märker att han fortfarande är en "bebis",  klumpig som få.

I början när han kom hit vägrade han pellets och åt bara fröblandning och han hade dessutom problem med att putsa sig. Men nu har vi omvänt honom helt!




Kommentarer
Postat av: Anonym

Gonzo kan busvissla och vissla gökvalsen. Sedan har han massa olika ljud för sig. Försöker säga hejdå, pappa osv. :) de ska ju kunna säga enstaviga ord :)



Bilderna var så otroligt söta. Nytillskottet är ju underbart söt :) annorlunda att se d med orange o ej svart huvud :)



Jag kommer iallafall vara första läsare om du bloggar. Så roligt att följa er. Kram på er alla

2012-01-26 @ 12:57:03
URL: http://Peterssonemma.wordpress.com
Postat av: AC

Hej. Anade att Emma varit inne o kommenterat :) Hon tipsade om att du börjat blogga igen. Jätte söt liten papegojjis! Jag undrar lite hur skillnaden är med en eller två? Har Isildur ändrat sig? Skriker de mer? eller sysselsätter de varrandra så det blir mindre missnöje och då mindre skrik?

Hälsningar AC

2012-02-04 @ 14:15:03
URL: http://peterssonannacarin.wordpress.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0