ICDP

Idag var jag på första delen av en utbildning inom ICDP (International Child Development Programme) även kallat "Vägledande samspel".
Som handlar om (vad jag uppfattat) salutogent förhållningssätt, om att mobilisera resurser hos människor och grundar sig på mänskliga rättigheter och speciellt barnkonventionen så, men även så mycket mera. Men samspel mellan människor i allmänhet och att skapa goda sådana.

Den är en god merit att ha i framtiden inom mitt fält verkar det som, och vi får den gratis genom våran praktik, goa som dom är, annars kostar utbildningen ca 6-7.000 som jag uppfattade det. Gött gött säger jag bara! Har fortfarande fullt upp med att söka sommarjobb, kanske kan detta ge det en extra skjuts!


Bildkälla: icdp.se

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0