Tatuering!

Jag har funderat ett bra tag på att jag vill tatuera mig, men jag har inte riktigt hittat ett motiv som jag varit säker på och vart jag ska ha den, och då är det ju ingen idé att ens tänka på saken.
Jag satt och funderade igår och kom först fram till att jag ville ha körsbärsblommor på sidan av magen/höften.. men sen så är det ju så himla många som har det nu, just körsbärsblommorna! och då känner jag inte riktigt att jag vill ha det, vill ha något eget och unikt!
och jag kom på att jag skulle helst av allt vilja ha en stor drake på sidan..... inte en asiatisk utan en "vanlig" drake, som är lite mer åt fantasy hållet.. som går i rött och grönt! (favoritfärger)
Men nu så hittar jag inte några bilder som går i stilen som jag vill ha och jag är inte så mycket för att dom ska få rita frihand på mig... jag vill åtminstonde ha huvudet i en viss stil så jag är säker på att det blir snyggt!
Skulle annars kunna tänka mig någonting Alviskt, för ett tag sen så funderade jag på att skriva någonting med alvisk text.... men jag vill ha något mer, ett konstverk!  En bild..

Inte nog med att jag inte har någon aning om hur det känns att tatuera sig, och jag är lite orolig hur det kommer gå om jag nu bestämmer mig för den stora draken, undra om jag kommer svimma av?
Men hur vet man ifall man verkligen inte kommer ångra sig... även om jag gillar den nu.
Jag kommer ju såklart alltid älska fantasy, och jag vill att tatueringen ska representera vem jag är, vilket jag känner att en drake skulle göra..... men..... men men men...Alltid massa men..
Man lever bara en gång, jag kommer säkert göra det. och eftersom väntetiderna är så långa så lär det ta ett tag innan jag får gjort den och jag hinner tänka ordentligt.

Någon som har förslag, tips, bilder, länkar, rekomendationer? allt mottages med öppna armar!



Hittade lite bilder som tilltalar mig, men det är inget som är exakt vad jag tänkt mig, jobbigt när man har en bild i huvudet men inte vet hur man ska få ut det?!


 
Visserligen är den högra på tatueringen på första bilden en phoenix, men den är kvinnlig och färgglad och representerar ganska bra det jag är ute efter.


Kommentarer
Postat av: Vaniljlatte

Jag gillade den näst sista. Påminner lite om tatueringen jag har i svanken.. Fast det är en tribal som ser ut som drakar, fast ändå inte.. typ.. hehe..

2008-04-09 @ 21:17:59
URL: http://vaniljlatte.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0