Tikka masala

Idag har vi bestämt att det ska bli Tikka masala till middag, har aldrig ätit det innan så jag hoppas det blir gott.
Det senaste året så har jag blivit väldigt glad i att prova nya recept och faktist att laga maten (jag hatar att laga mat).
Och vi har hittat massa goda recept, och allt är ju också så kallat "smalmat".
Om man bara kunde trappa ner på alla chips och kakor, skulle man säkert gått ner i vikt med ;P
Men jag har varit ovanligt sugen på frukt och grönt det senaste, så bäst att utnyttja det, det är bara synd att det är så dyrt : /
På samma gång som jag vill gå ner i vikt, så vill jag det inte...
Vill jag verkligen ge upp allt det där goda? Man lever bara en gång ;P lite gott får la man unna sig?
Jag kan gott tänka mig gå ner kanske 3-4 kg... Men går jag ner mer än det så ser jag ut som en pinne och det vill jag heller inte göra :/
Det är ju svårt att balansera på ett visst tal med.. utan att gå upp/ner.

Antar att det bara är att gilla läget?


Men... jordgubbar och sommar borde kanske fixa lite iallafall! *Längtar*

Är sugen på att grilla, förra sommaren så grillade vi varje kväll!
Men det är väll inte riktigt väder för det än.

Nu ska jag fortsätta plugga, börjar kl 14.40 idag, dataprov.  Om register, lagar m.m.  sköjj!


Kommentarer
Postat av: emma

Men en i veckan? Blir väl ganska så dyrt i längden? Kan inte tänka mig att sprutorna kostar 50kr/st direkt, fast bara det är ju enormt mycket pengar efter ett par veckor :S

2008-04-30 @ 16:27:30
URL: http://litenemma.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0