Om kärlek

Jag har funderat lite på det här med kärlek det senaste, om att älska någon.
Nu för tiden så är det ju många som tvivlar om det finns något som heter äkta kärlek när folk skiljer sig och separerar hit och dit, väldigt sällan någon lever resten av livet tillsammans.
Ord som "Jag älskar dig" kastas fram och tillbaka utan att någon menar det..
Folk älskar andra människor som dom aldrig träffat, över nätet.
Har värdet i det ordet sjunkt?

Jag trodde själv att jag älskade mitt ex, vi var ihop i tre år och han var min första med många grejer och mitt första riktiga förhållande. Men nu såhär i efterhand så känner jag att jag nog aldrig riktigt älskade honom, även om det kändes så just då.

Ibland så får man känslan av att man aldrig någon kommer hitta någon som man kommer älska, bo ihop med, gifta sig och bilda familj med. Hela paketet.
Om man sedan bor i en storstad så känns det ännu mer omöjligt. Jag kanske bodde flytta upp till lappland eller bosätta mig ute på vischan?

Undra ifall folk som kastar dessa "jag älskar dig" fram och tillbaka emellan verkligen älskar denna person? eller om dom bara så gärna vill gilla någon.. Eller förväxlar känslan med att vara kär?
Det finns ju folk som är så desperata att bli kära att dom nästan inbillar sig alltihop.

Just nyligen fick jag höra av en kille som jag känt i snart 6 år över nätet att han älskar mig och han aldrig älskat någon så som han älskar mig, men jag ser det som en omöjlighet..
Eftersom man kan aldrig riktigt vara sig själv över nätet som man är i verkligheten.

Jag har aldrig träffat personen in real life och tar det med en nypa salt, tycker bara det är förjävligt när folk säger att dom älskar en och allt man har och komma med är ett  "Eh hehe tack? I guess." Man kan inte riktigt ge något tillbaka eller besvara känslorna.

Jag känner att man måste ha känt någon ganska länge för att älska någon, eller så är det så bara för mig kanske. eller så har jag helt enkelt inte träffat den rätta än.

Jag hade massa grejer jag satt och funderade på förut, men nu när jag väl satt mig vid datan så bara allt flög iväg.

Vet inte riktigt var jag vill komma med inlägget heller, bara skriva av lite tankar I guess.

Kommentarer
Postat av: Vaniljlatte

Jag tycker det var bra skrivet. Redan när sambon och jag träffades pratade vi om just det här, att inte säga "jag älskar dig" förtidigt liksom. Men när han sa det, kändes det som att all världens fjärilar flyttat in i min mage. SÅ har det aldrig känts med mina tidigare pojkvänner/killar.



Jag var en sån som desperat sökte kärlek. Fann, mitt ex. Och då intalade jag mig att jag älskade honom, att han var min själsfrände. Idag.. skäms jag för att jag inte bara ljög för alla andra utan även för att jag gjorde det mot mig själv! Varför liksom?



nåja.Bra skrivet i alla fall :)

2008-08-25 @ 20:41:54
URL: http://vaniljlatte.blogspot.com
Postat av: Lisa

klart du ska flytta upp tilllappland ;) haha !

2008-08-29 @ 10:34:59
URL: http://lundgrenlisa.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0