Why don't you get a job

Jag har insett ganska mycket på sista tiden att jag måste börja jobba....

I need some cash for christ sake....

Jag lever på mitt studiebidrag i princip, och 1050kr i månaden är inte mycket, visserligen får jag lite mer pengar utöver det, men med skolmaterial, skor, kläder, vinterjacka, ännu mer skor (eftersom jag har någon sorts förbannelse över mig som gör att skorna går sönder bara jag sätter dom på fötterna..), spårvagsbiljetter, Mitire och massa annat..... Så säger det bara *poff*

Känner att jag kräver mer nu än vad jag gjorde innan, och saker och ting kostar dessutom mer. När jag ska börja högskolan efter detta så kommer skolböckerna kosta också... och dom kostar några hundralappar styck..

Jag vill göra mer saker med, resa, även om det bara är inom sverige...
När min morsa ska börja söka jobb nu snart, så ska jag nog också försöka mig på något sånt.
Blir det ju åtminstonde lite mer i månaden med min mini-lön. och minsta lilla gör ju skillnad och är mer än välkommet.
Frågan är ju hur mycket man orkar med, jag tycker redan att jag har über lite fritid iomed skolan, alla miljoner krävande läxor, hushållsarbete  m.m......
Blir det ju ännu mindre fritid om man ska jobba någon dag eller så i veckan.
Kommer ju "gå in i väggen"... fast enligt medierna så finns det no such thing... but I say... yes there is!

Men vad fan kan man få för jobb som en helstuderande gymnasieungdom ändå.... Nada.
Mcdonalds natt jobb kanske.... men det funkar inte med skolan.

Jag får helt enkelt börja och göda Mitire och se ifall hon kläcker fram några guldägg....

Kommentarer
Postat av: Anonym

jag tror att det kan var jobbigt att arbeta samtidigt som man går i skolan, i alla fall om man har "heltid" i skolan, som du har:P Fast en ide är ju att jobba på loven, om man inte har för mycket plugg då vill säga!:)

2008-08-08 @ 11:42:04
URL: http://iday.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0