The catcher in the rye




Nooo don't shoot meee

Imon blir de små krabaterna en vecka gamla och dom har redan börjat krypa omkring, känns som om det går snabbt denna gången.

Hade Astronomi idag, men eftersom den låg på en annan skola och jag skulle hinna tillbaka till min egna skola på den pyttiga 10-minuters rast jag hade, så kom jag såklart för sent.... för när jag halvsprang så tog det mig ändå 20 minuter och 10 minuters svettningar och hjärtklappning efteråt.
Nice!

Men sätter dom sånna dumma grejer på schemat får dom skylla sig själva, nästa gång tänker jag inte skynda mig.

Uppfödaren från Malmö ringde förut, och hon har en annan kille från Göteborg som ska hämta en unge nästa månad, så han kanske kan köra hit den till mig! det skulle vart perfekt så jag slipper slänga ut en femhundring på resa ner till Ystad.
Visserligen så kanske man måste ge honom något för besväret ? 

buhuu... snål snål snål.

Han kan väll gott göra en medmänniska en tjänst ;P


Ska lägga mig och läsa min bok som jag ska skriva uppsats på "The catcher in the rye" som var svindyr för o vara pocket.

Ett litet utdrag kanske?

"I've read this same sentence about twenty times since you came in."
Anybody else except Ackley would've taken the goddam hint. Not him though...
"What the hellya reading?"
"Goddamn book." He shove my book back with his hand so that he could see the name on it.
"Any good?" he said.
"This sentence I'm reading is terrific."

och hela boken består av ord som "goddam, helluva, sunovabitch..."
Så jag har fått orden på hjärnan.


Detta utdraget är det jag ska fokusera på med min Essay:

"You know that song 'If a body catch a body comin' through the rye'? I'd like -"
"It's 'If a body meet a body coming through the rye'!" old Phoebe said. "It's a poem. By Robert Burns."
"I know it's a poem by Robert Burns."...
Anyway, I keep picturing these little kids playing some game in this big field or rye and all.
Thousands of little kids, and nobody's around - nobody big, I mean, except me.
 And I'm standing on the edge of some crazy cliff. What I have to do, I have to catch everybody if they start to go over the cliff
- I mean if they're running and they don't look where they're going I have to come out from somewhere and catch them. That's all I'd do all day. I'd just be the catcher in the rye and all.
I know it's crazy, but that's the only thing I'd really like to be. I know it's crazy."



Sounds like fun... ( said in a very sarcastic voice)

Boken är faktist intressant, men är man tvungen o läsa den är den inte lika intressant längre...

(The Catcher in the rye betyder föresten "räddaren i nöden")

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0