Godartad eller elakartad?

Mormor hade blivit kallad till mammografi, vilket man blir kallad til med jämna mellanrum efter en viss ålder.
Och tydligen så hade dom hittat en knöl då, som dom tog biopsi prov på.
Vi får inget veta förens om 3 veckor.

Min mormor är jätte orolig.

Hennes två närmsta vänninor dog båda i bröstcancer för bara några år sedan, så hon är rädd  att det är hennes tur nu.

 tur att hon är en hurtig 65 åring.

Förhoppningsvist är det bara en godartad tumör, men det är nog större chans att det är tvärt om.
Men allt man kan göra är att vänta och se.



Får hoppas att det inget fel är på mormor, vet inte hur jag skulle ta det isåfall, vi är hos dom varje helg och käkar middag och så, har gjort det sen jag föddes. Vi bor hos dom på somrarna, så vi är ju ganska nära.

Men det är alltid dom godaste människorna som får all skit.   Som vanligt.


Undra hur mamma skulle ta det?


Kan ju bara tänka mig hur jag skulle mått om min morsa fick cancer... Jag skulle nog dö.
Hon var ju också på mammografi för några månader sen, när hon fick hem pappret med resultatet så slet jag det ur händerna på mig för att se vad det står.
Jag kan inte riktigt lita på att hon säger sanningen annars haha!
Men som tur va såg allt fint ut.

Kommentarer
Postat av: Emma

Cancer är hemskt hoppas verkligen inte din mormor drabbats. Håller tummarna för att det är en godartad. Min arb.kamrat hade knölar i bröstet men då var det någon med de körtlarna man har i bröstet. Något med hormonerna. Kram o GOD JUL!

2008-12-22 @ 21:01:48
URL: http://petersson84.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0