Mina piercingar

Fick frågan om mina piercingar.

Jag har inte så många, jag har (som man kan betrakta som piercingar) 2 st.  En i tungan och en i naveln.

Jag har innan haft i överläppen med och i tragus.

Sen har jag för närvarande 7 hål i örona, men jag har haft 9 allt som allt. Men de vägrade läka så till slut fick jag ta ut dem.

Jag har däremot gjort min tungpiercing och min navelpiercing 2 gånger.

Tungan gjorde jag när jag gick i 8an efter mycket tjat och lovande ord till min mamma. Eftersom hon kände en som var diplomerad piercare så gick hon med på det eftersom det skulle vara gratis, istället för de 500 spänn som de kostade då.
Jag var jätte glad över min piercing även om den var lite sné, men han förklarade att han inte kunde sätta den rakt eftersom strängen under tungan var i vägen.
Efter ett tag så började det bli en kula på undersidan av tungan men jag tänkte att när piercingen läkt ordentligt så skulle den också försvinna, men den blev bara större och större och det såg ut som om man hade 2 kulor under tungan istället, den var hård och vit, brosk förmodligen.
Jag gick till en piercing butik och dom blev ganska förskräckta och sa att jag måste ta ut den med en gång och låta tungan vila.
Jag som längtat efter den piercingen jätte länge blev såklart ledsen men jag gjorde som de sa.
Det tog några månader för tungan att läka bort den äckliga hårda kulan. och ytterligare några månader senare så gjorde jag om den i en salong och nu är den perfekt. och rak. han ljög förmodligen för att han sjabblade till det.

Min navelpiercing var det också problem med.
Efter ca 1 år efter jag hade tagit den så märkte jag att kroppen stötte ut den och det blev mindre och mindre skinn kvar för smycket att hänga i. Tillslut så insåg jag att den inte skulle sluta vandra utåt och innan jag skulle fastna med smycket i något och den skulle ryckas av så tog jag ut den. Hålet läkte dock inte eftersom det redan var läkt.
Jag tröttnade på att vänta och gjorde om den längre in och denna gången så sitter den där den ska och har knappt vandrat alls. och förhoppningsvist så fortsätter den med det.
Det första hålet har läkt ihop delvis men man ser fortfarande en tillstymmelse till hål.

Min tragus berättade jag innan att den vägrade läka då jag var tvungen att ta in och ta ut den varje dag i två veckor och det blev en jävlig infektion men som läkt väldigt väl, inte ens ett ärr.
Jag har alltid fått höra att jag har bra läkekött så det kanske är det jag har att tacka.

Så egentligen så har jag inte så många piercingar men jag har piercat mig några fler gånger än man kan tro ;P

Jag har velat ha hål överallt men jag har som tur är alltid ångrat mig i sista sekund, man är mer kär i själva piercandet än själva piercingarna. blir som ett beroende.
Jag har velat ta i: Ögonbrynet, underläppen, 2 st i tungan, bröstvårtan, kinderna och mellan fingrarna.

Här är ett 2 bilder, som är säkert 4-5 år gammla.. man ser kanske inte så mycket.
man ser min dåvarande tungpiercing och min lilla läpppiercing.
Och om man kollar noooga så kan man nog se ärret efter min förra piercing på naveln.



Nu uppmanar jag er att berätta om era piercingar om ni har några! =)


Kommentarer
Postat av: Vaniljlatte

Inga piercingar.. om man inte räknar hål i öronen, då har jag tre st. :-D jag kör på tatueringar istället :D

2008-07-01 @ 17:10:34
URL: http://vaniljlatte.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0